Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

21 augusti 2010

Vilken natt.


Ja, vi är faktiskt precis hemkomna ifrån Eksjö, efter ett besök på förlossningen. Anledningen är att jag inte har känt av bebisen idag och blev orolig och ringde och pratade med dem på förlossningen, och som ville att vi skulle åka in dit för ett CTG och se så att bebisen mådde bra. Och det blev ett jätte fint resultat. De var väldigt imponerade av att hjärtfrekvensen var så jämn och fin med tanke på min nuvarande graviditetsvecka. Men de gjorde ändå ett ultraljud också. Men de gjorde dem lite mer fundersamma, och de mätte min mage och blev mer förvirrade och begärde en tid till ett ultraljud så fort som möjligt. Så enda tiden som fanns kvar i nästa vecka, den fick vi. Fredag kl 11:30. Så då ska de kolla så att han växer som han ska. De ska bedöma hans vikt och även försöka ta reda på exakt hur långt gången jag är och försöka få ett datum som jag beräknas att föda på. De ville ha en egen utvärdering för att vara säkra på egna mätningar. Känns skönt. De var helt underbara. Både barnmorskan och läkaren! De var väldigt förstående och omtänksamma. De sa att jag mer än gärna fick vara kvar över natten och göra ett nytt CTG på morgonen igen, om jag kände mig jätte orolig. Annars så var det bara att ringa om det var något. Det gav mig en stor lättnad även om jag fortfarande är lite orolig. Men nu kan jag iallafall sova och veta att nattens undersökningar med resultat var jätte fina och jätte bra. Om jag inte kände rörelser i magen i morgon, så skulle jag höra av mig igen, så skulle vi bestämma hur vi skulle göra då. Förhoppningsvis så börjar han röra på sig betydligt mer imorgon. Så kan jag vara tryggare. Men nu väntar sängen. Är lite trött faktiskt. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.