Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

11 april 2010

Tack för ett trevligt besök!

Idag så kom pappa och hälsade på! Det kändes overkligt att pappa var här uppe i Österbymo. Men självklart så var det JÄTTE ROLIGT!! Och inte bara det, min faster Birgit och Bernt hade han med sig också, och Yvonne såklart. Det var jätte trevligt att få träffa Birgit och Bernt, då jag inte har träffat dem på över 5 år nu. Birgit fyllde även 70 år i torsdags, så jag grattade henne i efterskott! Vi fick en jätte fin blomma av Yvonne, som jag ska plantera ute på trappan. Jätte fin var den, tyvärr så vet jag inte vad den heter, men det är jätte fin iallafall!! Så pappa och jag åkte till affären och köpte fikabröd, det var meningen att det bara skulle bli ett fikabröd, men pappa fick något lustigt ryck, så det blev inte bara en utan mycket, Drömtårta, Vetekrans, Toscanakaka, Finska pinnar och Havreflan doppade i choklad. Så det blev mycket till kaffet, men jag klagar inte!! Haha :)

Ikväll så kommer även Johans föräldrar förbi, och dem ska vi bjuda på middag. Det blir lövbiff med klyftpotatis och kantarellsås. Visst låter det gott?? Ja, men det är det också. Och det är aldrig fel med trevligt sällskap.

Jag var även på pappa om kroppkakor, och ställde honom mot väggen och frågade vilken dag han bjuder på kroppkakor, för vem står inte och stampar och undrar när det blir nästa gång?? Han blev helt tyst när jag frågade det, så jag fortsatte och sa, ja det måste ju bli innan färskpotatisen kommer!! Och då var han fortfarande tyst och han funderade säkert.. Så jag sa det att är dags för det snart, och då sa pappa att han skulle fixa det, så det fick bli en lördag framöver.. ÅÅÅÅÅHHH VAD JAG LÄNGTAR REDAN!!! Jag kan nästan känna smaken av pappas gooda stora gråa öländska kroppkakor i munnen, bara av att tänka på dem!!! Så jag hoppas att det blir väldigt snart, för i detta fallet så passar inte ordspråket; den som väntar på något gott, väntar aldrig förlänge! För jag tycker det känns som en evighet tills dess även om det bara går någon vecka haha!! Jag ska lära mitt barn att älska öländska kroppkakor!! Så varför inte öva det redan när den är i magen? HÖHÖ :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.