Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

10 november 2012

Det var jätte kul!

Ja, jag hade jätte kul igår. Det var trevliga människor, god mat och en riktigt bra match!

Jag har aldrig varit på en sån här tjejkväll under en hockeymatch innan, men det var verkligen en trevlig upplevelse. Allt började med att jag gick hemifrån strax efter fyra igår eftermiddag, skulle möta Johanna nere på torget vid halv fem, men insåg när jag börjat gå mot stan, att jag efter ca 7 minuter redan var framme i stan och började fundera på vad jag skulle göra för att fördriva tiden fram till halv.. Jag överskattade verkligen avståndet och trodde att det skulle ta längre tid att gå. Så jag skrev ett sms till Johanna och sa att jag redan var i stan och undrade hur långt hon hade kommit. Till svar fick jag "Kom upp", så jag gick upp till henne. Sen gick vi ner till stan och ställde oss på samlingsplatsen, där en buss skulle komma och hämta upp oss som hade anmält oss för att åka från Krif Shopen. Medan vi stod där och väntade, så började ju tankarna snurra. Vilka kommer vara där? Vad blir det för mat? Vilka åldrar kommer det vara på tjejerna? Är de unga eller äldre? Och ju längre tiden gick och när klockan blivit 16:45 (tiden då vi skulle samlas där) så kom det allt mer äldre tjejer, 30+ ungefär och vi kände oss som att vi skulle vara yngst på hela tjejkvällen. Men det kändes ändå bra. Bussen kom och till slut så fick vi kliva på den och så åkte vi mot Kockumhallen. När vi var framme så gick vi allihop upp till VIP:en, där vi fick en välkomstdrink bestående av något bubbel, direkt innanför dörren. Två långbord var "uppdukade" och vi satte oss vid ett utav borden. På varje plats, så stod det en papperspåse, som de kallade för "goodiebags", som innehöll lite mintgodis, några provprodukter av hårmoussé, hårspray och en liten provtub av handcreme. Ett presentkort på 250kr på hudvårdsprodukter från Hudvårdskonsulten Annelie Månssons salong, ett rabattkort med 10% om man handlar för minst 1500:- och en "gratis" ståbiljett till valfri match innan juluppehållet. Till buffén blev det potatisgratäng, honungsbbqmarienerade kycklingspett, tacospaj, kebabpaj, potatissallad, olika sorters frukt, frallor och brieost. Potatisgratängen var super god och vi åt oss mätta innan matchen började. Under matchen så hade vi sittplatser och det var jätte skönt. Man kunde dricka sitt kaffe i lugn och ro samtidigt som man kollade på matchen, utan att behöva oroa sig för att någon skulle knuffa till en så att man hällde ut sitt kaffe över någon stackare som står framför, som det brukar vara när man har ståplats. Matchen var bra, vi utsåg vår målvakt till matchens "Bästa Spelare" och vi vann med 6-1 mot Kungälv. Efter matchen så åkte vi hem till Johanna, innan vi gick ut en runda på Puls, där vi hade reserverat bord och fri entré. Där bjöds vi på en välkomstdrink som föreställde en billig version av Cosmopolitan, men det var gott ändå. Frukt, bestående av honungsmelon, ananas och vindruvor fanns till självplock, så vi tog oss lite som efterrätt. Vi köpte sen varsin cider, medan vi satt och pratade vid vårt romantiska bord; ett stort blockljus som stod högt mellan oss, där vi satt mittemot varandra, vid ett bord för två. Mysigt värre! Men riktigt trevligt. Vi stannade inte länge, utan valde att gå hem efter att vi druckit upp vår cider. Trötta och nöjda med kvällen. Så.. som rubriken lyder: Det var jätte kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.