Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

3 maj 2010

Ultraljudet. Vecka 13 (12+5)

Ja som sagt, idag så var jag på ultraljudet för att fastställa om det fanns någon risk för komosomavvikelser, och det gjorde det inte. Johans syster Caroline var med mig in och både hon och jag blev väldigt fascinerade över hur livlig krabaten var, då den rörde sig hela tiden! Den vände på sig, den kliade sig i huvudet, tog sig på näsan, petade sig i munnen och sparkade och sprattlade för fullt. Det var så otroligt att se den röra på sig så mycket, och det var så tydligt också, tyvärr så fick jag inte de bästa bilderna, som jag hade hoppats på, då det fanns bättre möjligheter att ta bilder som var bättre än dessa, men hon som gjorde undersökningen var inte heller den bästa. Caroline blev chockad över det, då hon berättade att hennes ultraljud-undersökare hade varit väldigt noga med att ta bra bilder, och att de sen fick välja bland bilder och välja ut de som de ville ha! Så jag skulle säga till om det nästa gång. Ska på det rutinmässiga ultraljudet den 16/6, och då sa även min mor att jag skulle be de ta ordentliga bilder, hon tyckte även att jag skulle be att få byta person som utför det också, så jag inte fick samma tant som jag hade idag!! Men det var väldigt mysigt att få se iallafall, i ca 30 minuter låg jag där och tittade på den lilla krabaten när den stökade omkring, hon var tvungen att göra många olika mätningar, för att kunna få ut rätt mått på bebisen! Och den var 6,5 cm lång. Hon flyttade även fram mig en dag, vilket betyder att jag är i vecka 12+5 istället för 12+4. Och mitt beräknade förlossningsdatum är den 9 november istället! Men detta var helt fantastiskt! Synd att Johan inte kunde följa med och få se det... Men det får han göra på nästa ultraljudet istället!

På söndag så åker jag förmodligen hem till Karlskrona, för att vara där nere tills den 16 juni ungefär, om jag inte åker upp igen runt den 10 juni istället. Allting beror på! Jag ska iallafall passa på att springa omkring på stan och träffa kompisar när jag är nere i Karlskrona, och träffa mina systrar och mor och alla djuren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.