Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

11 maj 2010

vecka 14 (13+6)

Jaha, om man skulle ta och laga lite mat snart? Ris och ärtor, med café de paris sås... och ungsstekt kyckling till Johan.. Vi åt ris med café de paris sås och torskpanetter igår, och det var så gott med ris och sås, så det vill jag ha idag också.. Men idag så ska jag INTE glömma att tillaga ärtor också, som jag glömde göra igår.

Johan är för tillfället borta hos Mr. Tälth och sen skulle de iväg till E-boden för att köpa material till Tälths bardisk som han ska bygga i sitt nya hus, men de var tvungen att åka hem till honom först och mäta, så det visste vilka mått de skulle ha på dem, och så skulle Johan kolla om en låsanordning till vår ved-lucka, så att man kan låsa den inneifrån :) smart idee..

Idag så har jag annars sovit bort hela dagen, jag vet inte om jag börjar få järn-brist, men någonting gör att jag är ständigt galet trött iallafall... Jag var så här trött i början av graviditeten, och kunde somna när som helst på dygnet, och sov hela tiden. Men den perioden gick över sen, när min kropp hade vant sig vid alla hormonerna.. Men nu har tröttheten kommit tillbaka verkar det som, men nu kan det väl inte bero på hormonerna? Så jag funderar på att ringa till min barnmorska imorgon och höra med henne, om det kan vara järnbrist! Ooo, och jag som älskar att ta blodprov... Eller inte! Men det måste ju göras om man ska få reda på om det är järnbrist eller inte! Nu ska jag kolla vidare lite på internet, bla IKEA för att på fredag så åker vi dit för att inhandla en ny soffa med schablong eller vad det heter, och ett nytt soffbord och en ny tv-bänk! Möjligtvis en spegel till hallen och några nya mattor :) Men det återstår att se då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.