Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

12 juni 2010

En dag i Linköping.


På bilden ser ni en "B 3 Junkers". Ett bombplan. Jätte stort! Kändes verkligen speciellt att stå under och brevid den och se vilken fin bjässe det är. Tänk att folk har flugit den. Vilken det måste ha varit upplevelse!

Nu är vi hemma igen.

Idag så har jag varit i Linköping, på invigningen av deras nya Flygvapenmuseum. Jätte coolt! Vi fick även se några flygplan, som flög lågt ovanför oss. De var en överraskning, ingen visste om att de skulle flyga idag! De flygplan som flög var: Draken, Tunnan, DC3, Lansen och C17. Jag var där med Johan, Hasse, Östern och Kjell. Men vi träffade även Johans kusin Joakim där och sa hej och pratade lite innan vi gick vidare och kollade på gamla flygplan. Jag och Östern tröttnade efter en stund, så vi gick till caféet och tog en kaffe och frallor. Medan de andra gick omkring och kollade på andra saker från kriget. Bla, på ett kraschat flygplan som hittades på havets botten, men som nu finns på museet. En obehaglig syn tycker jag, med tanke på de som omkom i kraschen! [R.i.p.]

Sen så åkte vi in till stan och åt på kinarestaurang Ming Palace, och det var jätte gott! Jag åt Frieterad Kyckling med ris och sötsursås. Östern åt samma som mig, Johan och Hasse åt Fyra Små Rätter, och Kjell åt Frieterat Fläsk med sötsursås! Och sen till efterrätt så valde jag vaniljglass med grädde och chokladsås. Medans de andra tog Frieterad Banan eller Frieterad Ananas med glass. Jag, Östern och Kjell tog även kaffe på maten. Det blev en lyckad dag. Men nu så har jag ont i fötterna..

Imorgon så ska vi till Linköping igen. Samma gäng. Men denna gång så ska vi på flyguppvisning, på Malmen. Ska bli jätte spännande och kul. Ser fram emot det verkligen. Men då ska jag ha ett par andra skor på mig! Så jag slipper få ont i fötterna igen. Då ska vi även ha macksäck med oss. Det håller på mellan kl 10-18 så hungrig lär vi nog bli under dagen!

Men nu så har jag lagt mig i sängen för att vila en stund. Det har varit en låååååång dag. Och vi har gått en hel del! Så mina fötter förtjänar att få vila lite och bli ompysslade med lite fotmassage.

Nu är det 4 dagar kvar till Ultraljudet. Och 2 dagar kvar till jag ska till Barnmorskan på kontroll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.