Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

29 augusti 2010

Lill-babs bästa låt!!

Du sprattlar i magen, och vips så är du här.
Sen jollrar och du skriker, till glädje och besvär.
Du snubblar och ramlar, och slår dig gul och blå.
Och innan nån vet ordet av, så har du lärt dig gå.
Du börjar skolan, kanske får problem, en vacker dag?
Vi löser dem tillsammans du och jag!

Så vem du än är, så välkommen till världen.
Jag ska va med vart du än ställer färden.
Många långa vägar ska du gå..
Och många år av törnar ska du få.
Men ändå vem du än är, så välkommen till livet!
Du ska få se när du tar första klivet.
Att det väntar många stora äventyr,
när din första morgon gryr!

Du står framför spegeln, vad du har blivit lång.
Och tänk på vissa ställen, är klänningen för trång.
Sen träffar du honom, och plötsligt är du kär.
Det är bara allra första kärleken, som känns sådär.
Så står du här en dag, och säger mor, jag ska ha barn.
Då känner du på samma sätt som jag!

Att vem du än är, så välkommen till världen.
Jag ska va med vart du än ställer färden.
Många långa vägar ska du gå..
Och många år av törnar ska du få.
Men ändå vem du än är, så välkommen till livet!
Du ska få se när du tar första klivet.
Att det väntar många stora äventyr,
när din första morgon gryr!

Lill Babs - Välkommen till Världen.

1 kommentar:

  1. Håller med dig fullständigt. Bra text, bra melodi, bra inspelning med tryck i det rytmiska kompet och dessutom sjungen med den inlevelse av mödraskap och generationssammanhållning som bara Lill-Babs kan. En tiopoängare!

    SvaraRadera

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.