Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

29 augusti 2010

söndag kväll..

Det är så härligt att känna bebisen sparka i magen.. Det är så svårt att sätta ord på hur underbart det känns. Jag är orolig för att jag kommer att sakna de oehört mycket efter förlossningen sen. Att känna honom sparka är det bästa jag vet! Att känna honom röra på sig och böka omkring är också det bästa jag vet! Även om det ibland kan kännas lite obehagligt.. Beroende på vart han sparkar. Mest är han i gång när jag sitter vid datorn tycker jag.. Eller det är då det känns mest. Nu är det ju inte så lång tid kvar till beräknad födelsedatum.. Imorgon är det 8 veckor kvar! Kan inte fatta vart alla veckorna har tagit vägen... Jag längtar efter att få hålla honom i min famn! Samtidigt som jag vill ha kvar honom i magen och känna hans rörelser.

Jag längtar tills jag ska ner till Karlskrona nästa gång och träffa mamma och alla andra kära familjemedlemmar och vänner(?) som bor där nere.. Men jag har ofta funderat på om jag ska vänta tills Rasmus är född, eller om jag vågar ge mig iväg innan dess.. Med tanke på hur saker och ting kring graviditeten hittills har framskridit.. Vill ju inte riskera att råka föda där nere, när Johan ska vara med på förlossningen, och han jobbar om dagarna, och skulle kanske därmed inte hinna ner till Karlskrona, om något skulle hända när jag är där nere.. Så för att vara på den säkra sidan så blir det nog att vänta tills efter förlossningen. Men frågan är om jag kan vara utan mamma så länge.. Jag saknar henne jätte mycket!! Vill åka ner och krama om henne direkt! Men jag kan inte... Jag är alldeles för långt ifrån! Så därför så ska jag ta och ringa henne nu..

*Ring ring ring....*
Mor: -Jaaa?
Jag: -Heeeeeej!!!!!
Mor: -Heeej godafton! Har du sovit mesta dels av dagen?
Jag: -Nej det har jag inte... Vad gör du då?
Mor: -Sitter vid datorn..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.