Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

21 september 2010

Graviditetsvecka 35 (34+2)

Idag när jag klev upp så tyckte jag att min mage har förändrats. Formen på magen är inte längre som den var förut. Är det bara en inbillning? Eller kan ni också se någon skillnad?

Många pratar om att deras mage har sjunkit.. Hur kan man se sånt? När ska magen sjunka? Jag upplevde idag när jag reste mig ur sängen att magen inte nådde mina revben lika mycket längre. Jag kunde böja mig framåt och ta upp min tröja från golvet utan att livmodern trycktes upp under mina revben.. Det känns lättare allting. Jag upplever att jag sitter bekvämare också. Är detta bara en inbillning?

Jag ska till barnmorskan på fredag, och då ska jag fråga henne om Rasmus har vänt sig. För i morse så kände jag sparkar uppåt istället för mot blåsan som jag har känt de senaste ca 7 veckorna.. Och en stor kroppsdel från bebisen som trycker uppåt under vänster revben när det bökar i magen, när jag sitter lite snett lutad mot vänster.. Sitter jag rakt upprätt så känns ingenting förutom sparkar och lite bök. Men han verkar inte alls ha det så trångt i magen, som man kan läsa överallt om denna graviditetsveckan.. Då står det att fosterrörelserna har minskat m.m. men det har inte jag upplevt.. Han är lika aktiv fortfarande. Bara att han sparkar på andra punkter och sträcker på sig lite oftare. Han hickar ibland och då tycker jag så synd om honom! Men jag njuter av varenda sekund av graviditeten, samtidigt som jag längtar efter att få hålla i min famn.

Idag är det 39 dagar kvar till vårt beräknade förlossningsdatum! Dagarna krymper och vikten ökar.. Vätska har samlats i min kropp och fått mig att skyöka i vikt. Nu står vågen på 80kg men det syns ju inte på mig att jag har gått upp 21kg, det är BARA min mage som har blivit lite större. Men däremot så är mina smalben lite svullna. Det märker jag när jag tar av mig mina strumpor om kvällarna. Då ser jag vart de har suttit. Det blir som en fördjupning runt fotleden och sen kliar det något fruktansvärt!

Idag har jag halsbränna, och det är inte alls roligt. Det är tack vare lasagnen igår. Jag älskar kryddstark mat men det ger ju tyvärr halsbränna. Men det får man skylla sig själv. Äter inte stark mat dagligen, så jag har som tur är inte halsbränna varje dag. Men idag så blir det lasagne till lunch också, då det finns kvar från igår. Så Johan kommer hem på sin lunch och äter tillsammans med mig! Aldrig fel med sällskap när man äter..

Men nu ska jag fortsätta att kolla på Vakna med The Voice, på kanal 5. Och sen så har jag tankar på att städa lite. Känner mig rastlös idag, och jag dör säkert inte av att städa med foglossning! Kanske är det mindre bra för graviditeten, då jag har ordinerats vila. Men men... Blir förvärkarna alldeles för jobbiga så slutar jag städa. Men jag har inte bestämt mig än om jag ska städa eller inte. Det märker vi ikväll. Då kan jag isåfall uppdatera bloggen och berätta om jag städade eller gjorde något annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.