Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

24 oktober 2010

Bara timmar kvar..

Nu är det inte alls lång tid kvar tills vi får hålla vår bebis i vår famn. Har precis kommit ur duschen nu. Vi åt för någon timma sen, eller två.. Jag får inte äta något sen efter klockan 00:00 så jag funderar på om man skulle ta och äta något litet sen innan dess? Så att man håller sig lite mätt under natten. Kommer nog inte alls att kunna sova i natt. Är så orolig för att försova mig, eller att vara dödstrött när jag vaknar och ska kliva upp, så jag tror att jag kommer att vara vaken även denna natten, och sova under dagen imorgon istället, om jag kan.. Många säger att adrenalinet i kroppen efter en förlossning håller en vaken, medans andra säger att man är helt slut och kan somna direkt. Men det gäller förstås en naturlig förlossning, hur är det när man har gjort kejsarsnitt egentligen?? Nu är iallafall BB-väskorna packade och huset är städat.. Ska bara ställas ut i bilen också, så slipper man tänka på det imorgon.. Jag längtar så otroligt mycket nu, samtidigt som är jag är väldigt nervös!! Det ska bli skönt att slippa tyngden ifrån magen, men jag kommer samtidigt att sakna magen och definitivt alla härliga fosterrörelser!! Men jag kommer ju istället att ha mitt lilla gryn i min famn istället!! Nu så ska jag gå upp och sätta mig framför tv och mysa med sambon. Detta är kanske vår sista kväll utan barn. Ska passa på att dricka lite pepsi också, för det får jag inte göra efter midnatt. Då är det endast klara drycker som gäller! Tex, vatten. Har en hel del sammandragningar nu också, vilket gör allting lite mer besvärligt.. Men imorgon är det över - för denna gången iallafall. Tjiingeliingens!!!!

2 kommentarer:

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.