Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

25 oktober 2010

Mindre än 5 timmar kvar..


Och en svullen fot :)

sen har vi blivit föräldrar?! Det känns jätte konstigt att veta om det såhär i förväg. Normalt sätt så vet man ju väldigt sällan sånt så exakt. Men det ska bli spännande samtidigt som det är väldigt nervöst! Har inte kunnat sova på flera nätter, så jag har sovit några timmar på dagtid istället. Och i natt så är det samma visa.. Kan inte sova och sitter vaken och tänker och försöker att samla känslorna. Sova kan jag alltid göra senare idag. Men jag tror inte att jag kommer att vilja det då. Utan då vill jag nog umgås med min nyfödda son! Att vi ska göra kejsarsnitt är jag inte så nervös över. Det som gör mig mest orolig är bedövningen. Spinalbedövningen som sätts i ryggen med en nål. Och jag har sån otrolig fobi för nålar. Så det gör mig nervös. Även tankar om komplikationer dyker upp ibland! Är så orolig för att något ska gå fel. Jag vet att det är dumt att tänka så, men man kan aldrig vara 100% säker förrän snittet är klart. Jag har dåligt järnvärde vilket kan vara lite riskabelt då en vanlig blodlust kan påverka mig ännu mer än normalt.. Och det är faktiskt obehagligt att veta om. Kejsarsnitt i sig är också en risk. Men vi hoppas på det bästa, så får vi se hur det går. Jag måste iallafall visa mig stark och våga ta emot nålen utan motstånd! Nu ska jag snart börja att göra mig i ordning. Ska duscha, vilket är viktigt att göra innan snittet. Ska sen se till så att allting är packat och att ingenting är glömt. Det vore synd om något viktigt skulle glömmas hemma. Nu börjar det närma sig. Så nu har jag inte tid att skriva mer. Kommer med en uppdatering när jag har tid. Om det dröjer så ha tålamod. Det kommer att komma upp både bilder och information. Men exakt när kan jag inte säga! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.