Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

15 oktober 2010

Storbak av bullar..


Det blev visst närmare 200 stycken bullar.. På ett recept som skulle ge ca 80 stycken småbullar? Har hållit på i flera timmar nu, och än så är jag inte klar. Har fortfarande en degbit kvar att kavla ut och lägga på fyllning.. Så det blir iallafall 60 bullar till på den. Varje plåt har tagit ca 35-40 bullar. Och det har nog blivit fler än 6 plåtar än sålänge. Och 2 återstår ungefär. Känner mig väldigt duktig. Och nu så finns det bullar att bjuda på vid alla besök efter Rasmus ankomst till Världen. Har tagit lite paus nu i bakandet. Värkarna har kommit tillbaka och en del av dem är verkligen outhärdliga. Kan varken stå, sitta eller ligga ner, för att lindra smärtan av dem.. Men nu passar jag på att uppdatera bloggen när jag inte har någon pågående värk. Så jag sitter ner och tittar stolt över mina bakverk! Och goda är de också. Vi har redan provsmakat. Det är såklart ett måste ju hehe... Få se vad det ska bakas här näst :) Men det blir inte i natt. Chokladmuffins är en frestelse. Men önskemål är även Hallongrottor och Chokladsnittar.. Sirapskakor och Kärleksmums är ju också gott och enkla att baka.. Blir iallafall Blåbärspaj vid besöken. För det har sambon min önskat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.