Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

29 november 2010

1:a Advent


och idag åkte julgranen upp och sambon pyntade den så gott.. Själv så satte jag upp adventsljusstakarna. Ska inhandla en mega-stor julstjärna till att ha i det stora fönstret i vardagsrummet. Och några par julgardiner, gardinkappa med längder till köket och panelgardin till vardagsrummet. Funderar även på att ha någon gullig julgardin till Rasmus rum också.. För övrigt så har sambon planer på att köpa lite julprydnad också... som tomtar och ljushållare. Och det är ju inte fel. Köpte en stor jul-strumpa till Rasmus i lördags på Åhléns, som han ska få lite gott och blandat i på julafton, sen när han blir äldre. Köpte även en tomtedräkt till honom, som Han ska ha till jul. Med luva, och jag ska leta efter ett par matchande tossor att ha till så Rasmus slipper frysa om de små fossingarna :) På tal om fossingar... Ska göra avtryck av Rasmus fötter och händer nu i veckan. Ska bli spännande och se hur det ska gå. Men det ska nog gå bra. Ska börja fylla i Rasmus "Mitt Första År"-bok snart också.. Och där ska det även finnas med avtryck ifrån hans händer och fötter :)
Nu ska jag gå och titta till Rasmus när han sover. Sist så låg han bredvid Johan, ska se så Johan inte har lagt sig för nära honom.. Hör på Johans snarkningar att han är trött och sover djupt.. Och han har själv sagt att han inte litar på sig själv när han sover så tungt. Men det är säkert ingen fara :) Saknar min lilla plutt! Det är snart en timme sen jag såg och rörde vid honom senast.. Åh vad jag älskar min otroligt underbara son <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.