Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

23 november 2010

Mammas älskling


Tänk att man kan bli så glad när ens barn lyckats somna. Han har haft så ont i magen hela natten. Jag börjar också gråta när han gråter av smärta. Jag önskade att jag kunde gjort något åt hans mage, men jag gör allt jag kan. Det plågar att vara så maktlös. Man vill ju sina barn det bästa, och att de alltid ska må bra och vara glada. Och när de inte går att göra något mer än att hålla dem nära och låta de känna närhet hud mot hud, så tycker jag så synd om honom. Jag skulle aldrig kunna tröttna. Han får vara ledsen hur mycket han vill och jag finns där och håller honom i min famn hela tiden för Rasmus skull. Jag älskar honom mest av allt!
Idag ska vi till BVC. Ska berätta om hans mage, att ingenting hjälper. Han får Minifom innan varje måltid, han får 1,2ml Lactulos och 1tsk rapsolja i varje flaska. Men ingenting hjälper! Och det sa hon på BVC skulle hjälpa... Vad blir nästa steg? Finns det något som kan skona min son mot magknipen eller ska han alltid behöva ha ont? Hoppas verkligen BVC har en lösning. Ska även mäta och väga Rasmus idag. Han känns betydligt tyngre så han måste ha gått upp en hel del i vikt! Men det återstår att se... Huvudsaken är att han inte går ner i vikt. Men det kan han kanske ha gjort..? Efter varje måltid igår, i natt och idag så har han kräkts upp en hel del. Hoppas det bara vart överflödig mat, så det inte påverkar hans viktuppgång! Ska även storhandla idag. Ser fram emot det faktiskt... Just för att mjölkersättningen håller på att ta slut. Finns till ca 3 måltider kvar.. Och det känns obehagligt. Därför vill jag handla det så fort som möjligt. Vill gud hamna i en situation där hans mat tar slut och inte går någon möjlighet att ta mig till en affär! Det förväntas komma rätt mycket snö nu de närmsta dygnen. Och så blåser det rätt bra. Inte alls något väder som man tar ut ett spädbarn i precis!! Inte något bra väglag att köra barnvagnen i heller. De är väldigt dåliga på att ploga vägarna här. De prioriterar bara de största vägarna verkar det som... Och då får man anpassa sig efter vädret. Så i princip så är jag och Rasmus insnöade(?) sålänge jag inte ska bära honom i famnen, hela vägen till affären, i affären, och hem igen. Och i snöyra så undviker jag gärna själv att vistas i, pga de små små snöflingorna som kryper in i nacken och överallt annat, så att man fryser ihjäl sen. TROTS halsduk! Usch för när det blåser kring snö. Den ska bära falla ifrån himlen och sen lägga sig på backen, i träden och på husen.
På söndag så är det 1:a Advent. Då ska julpyntet fram, julgardinerna upp och första ljuset tändas. Så innan dess ska mycket inhandlas. Nya julgranskulor, nya julgardiner, ny adventsljusstake och julstjärna. Har inte bestämt mig än vad jag ska ha i det stora fönstret.... Mega-ljusstake eller mega-stjärna? Julgranen ska iallafall ha två olika färger på kulorna i år. Blått och silver. Och de ska jag köpa på IKEA. Vill åka dit nu nu nu!!!

2 kommentarer:

  1. Stackars liten då=( Vad har du för nappflaska till honom? Amelia hade oxå hemsk magknip som liten men till Alicia har vi alltid haft denna flaskan http://www.google.se/imgres?imgurl=http://leksaker.toyland.se/file/product/5454_small.jpg&imgrefurl=http://leksaker.toyland.se/sv/category/197-2/Flaskor-Muggar&usg=__TbIaluvK8BJJPygf98kgi9FC434=&h=100&w=100&sz=6&hl=sv&start=5&zoom=1&um=1&itbs=1&tbnid=5okX-qQCUncGBM:&tbnh=82&tbnw=82&prev=/images%3Fq%3Dmam%2Banti%2Bcolic%2Bflaska%26um%3D1%26hl%3Dsv%26sa%3DX%26tbs%3Disch:1 och hon har aldrig haft ont i magen. Denna flaskan förhindrar att dom får in för mycket luft och kallas för anti kolik flaska. Dom finns att köpa på Willys etc. Kram Katrine

    SvaraRadera
  2. ammar du rasmus än? eller har du gått över på ersättning? villekn har du i så fall? semper eller Nan? har du semper bytt den mot Nan den är mildare för magen.
    Ammar du.. så testa med och ta bort i din egna mat som tex allt som de är mjölk i allt från mjölkprotein å så vidare och se om han blir bättre de kan va så han är känslig mot allt med mjölk i alltså ko:P testa med de och berätta sen om de blev skilnad. och rappa han mycket me.. :)

    Nina

    SvaraRadera

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.