Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

24 november 2010

☆ Mor & Son ☆


Här sitter jag och Rasmus och myser på soffan.
Men nu ger jag honom mat för tillfället.

Idag har Rasmus ätit den nya ersättningen, "Semper1 Lemolac". Är väldigt spänd på att få veta om den hjälper mot Rasmus magbesvär!

Imorgon ska vi börja med D-droppar.. Tidigare känt som "AD-droppar".

Är så otroligt sugen på något gott! Ska nog ta och baka.. Tips har kommit in till mitt inlägg på facebook, alla verkar vara överens om att jag ska baka en kladdkaka.. Men har även fått tips om hallongrotta, kokoskaka, kolakaka och kärleksmums. Mycket gott allihopa. Kärleksmums är nog det mest lockande för ni del en kväll som denna.

Asså gud så tung Rasmus känns nu. Han väger 3800gram nu och det är inte så mycket egentligen.. Men det känns i armen nu efter att ha burit på honom ett tag, och när man lyfter upp honom. Otroligt att 1 kg kan göra sån stor skillnad.. Men jag älskar honom mest i Världen ändå. Oavsett vad han väger!! Han har nu växt 5 CM(!) sen han föddes. Från 47cm till 52cm på 4 veckor. Och gått upp 400gram från sin födelsevikt. 3430gram till 3814gram, men då han gick ner i vikt till 2910gram när han var 3 dagar gammal, så har han på ca 4 veckor gått upp 1kg. Mammas lilla prins börjar bli stor!! Och fort går det. Enligt mig nästan för fort :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.