Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

1 december 2010

Hhuuh! 1 december?

Idag när gubben min skulle åka till jobbet så var det 20(!?) minusgrader ute!! Kan inte fatta att det kan vara så kallt. Men det betyder att jag och Rasmus får en inomhusdag idag för ute kan vi inte vistas i för långa perioder, då det är för kallt ute för Rasmus lungor. Nu är det bara 12 minusgrader ute.. Och jag som hade behövt lite bröd, men det får väntas tills gubben kommer hem, och han för den delen skulle jobba över idag, så han kan vi nog väntas hem runt klockan 18 ikväll. Så det blir en sen middag ikväll också, men det gör ingenting.. För tillfället så sover äntligen Rasmus, han somnade i min famn efter mycket om och men.. Och han lyckades äta bra också så han borde vara mätt nu. Men det är aldrig säkert, ibland vill han bara ha 90-120ml och äta varannan timme, och annars så äter han över 200ml var tredje-fjärde timme. BVC sa att det var normalt, och min syster C sa att det kan bli så när de har sina växtperioder.. Men nu är han också jätte duktig och jag har kunnat amma honom dagligen. Då han rasade i vikt när han föddes så begärde han maten i flöden så amningen fick kompletteras med ersättning, men det går jätte bra nu. Känns jätte bra också! Bröstmjölken är ju det allra bästa för bebisar, och jag vill ju att Rasmus ska kunna få det där immunförsvaret som bröstmjölken ger dem. Men nu när han sover så ska jag passa på att äta något. De säger att även jag måste äta om dagarna.... Vilket jag inte alls hållt med om, då aptiten min inte har varit den bästa! Men det är bara att göra ett försök.. Får se det som att jag äter för Rasmus skull. Men mat måste jag tyvärr få i mig för mjölkproduktionen ska funka bra. Och det får jag se som en motivation.. Hmm vad ska jag äta då? Vet att jag har några morötter och potatis, så till kvällsmat så blir det potatismos med kött.. Så nu får det nog bli något enkelt.. Fiskgratäng med mos kanske?

Idag är det 23 dagar kvar till Julafton

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.