Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

26 mars 2011

Earth Hour

Nu är det matlagning som pågår.. Pasta och köttfärssås blir det. Gör en stor sats för att Johan ska ha matlådor till nästa vecka då vi är nere på några ärenden i Karlskrona. Vi åker tillbaka upp hit på fredag igen om inget oförberett händer ex sjukdom etc. Men det ska nog inte vara några problem. På tisdag står det mycket på schemat. Bland annat BVC. Men men.. Idag är det ju Earth Hour som ni kanske alla redan vet (?) OCH så är det i natt som vi ska ställa fram klockan också. Klockan 01:59 ska klockan dras fram så att den i nästa minut blir 03:00 istället för 02:00. Men det kan ju variera men så är iallafall vad det sägs och "alltid" har gjorts i de flera hem här i vårt avlånga land.. Vi har redan planerat upp vad vi ska göra under Earth Hour iallafall och det ska bli trevligt. Undra hur många det är här i byn som kommer att släcka allting?? Det stod på nyheterna att det kommer att vara rekordmåånga som skulle släcka ner denna gången.. Vi får väl se? Vi ska iallafall göra det.

Imorgon så går tåget.. 13:19 för att vara exakt och det ska bli kul väl.. Kommer självklart att sakna Johan men kan ändå vara skönt att få hinna sakna varandra, eller hur? Innan tåget avgår så ska vi träffa Johans föräldrar och morföräldrar.. Och sen så hämtar min mamma upp mig och Rasmus vid Kalmar Centralstation. Undra om det blir kinabuffé när vi ändå är i Kalmar vid stationen??? Hmmm det ska bli spännande och se vad mamma har för planer.. Klockan 15:34 ska vi vara framme i Kalmar iallafall. Sa till mamma att hon skulle vara där vid 15:30 för att vara säker på att hon är där när vi anländer!!

Tänk, för ett år sen så var jag gravid. Då var det bara några veckor efter att jag fick reda på att vi väntade lille Rasmus.. Otroligt vad tiden går fort egentligen. Igår så blev Rasmus 5 MÅNADER!!! Kan ni tänka er?? Vart har tiden tagit vägen egentligen?? Och nu äter han burkmat och är jätte duktig. Hans favorit är nog Spagetti med köttfärssås. Han äter dem som är för 5-6månader. Men han klarar det jätte bra och "tuggar" redan maten. Och sen gapar han stort när han vill ha mer.. Är så stolt över honom!!

Nää nu måste jag fortsätta. Ska hälla i pastan i vattnet nu! Trevlig lördagskväll på er.

2 kommentarer:

  1. Gillar att många verkar fatta hur viktigt det är med en manifestation som earth hour. Man undrar ju om ni roade er på samma sätt som jag och min patner.. :)

    SvaraRadera
  2. Ja precis. Vi var ute och tog en promenad. Det var inte alla i byn som hade släckt sina lampor tyvärr.

    SvaraRadera

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.