Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

2 maj 2011

Skurar

Stackmolnen växer till sig och här och var regnskurar. I natt mest uppehåll och klart på sina håll, men i morgon åter stackmoln och regnskurar som följd. I natt som lägst någon minusgrad, i morgon 5-10. Nordostlig vind.

Rasmus sover nu middag och jag har planerat upp morgondagen. Skönt! Hoppas att vädret är bra så att man kan ta en promenad i solen.. Blåser det gör det ju oavsett verkar det som. Får vänja sig och klä sig efter vädret.

Idag ska jag gå igenom Rasmus kläder igen och se vilka han inte kan ha längre.. Det är otroligt vad snabbt han växer ur kläderna! Bodies har han stl 74 i nu. Bodies från Åhlens kan han ha i stl 62-68 fortfarande, men inte H&M och Lindex, där är det bara stl 74 som gäller! Byxor är det stl 62-68 som gäller nu, enstaka i stl 56 kan han använda fortfarande, men det är bara Lindex och Åhlens. Ändå så är Rasmus bara 66cm ungefär! Helt makalöst :)

När Rasmus vaknar så ska vi åka och handla lite. Han har börjat sova längre om nätterna nu. Som bäst, så somnar han runt 19-20 tiden, annars så vägrar han somna innan kl 23-01. Men enligt BVC så skulle jag inte oroa mig över det, utan sålänge han är glad och pigg på dagarna så var det bäst sovtider för honom. Men iallafall, så sover han 5-6 timmar i sträck ungefär, och det är jag jätte stolt över, och glad, eftersom det ger mig mera sömn! Så somnar han vid ca 19:30 så vaknar han igen vid kl 00 och vill äta, i värsta fall så är han utvilad och jätte pigg då och vägrar att somna om igen. Och om han somnar vid 23 eller senare så sover han till kl 06-07 och vill äta först då. Han får kvällsvälling varje kväll och äter ca 250ml innan han somnar. Och på dagarna så äter han ersättning och burkmat. Funkar jätte bra och han är nöjd. Gröt tycker han inte om, men vi provar ändå varannan dag.

Han vill stå upp allt oftare nu och att sitta utan stöd är han jätte duktig på. Det dröjer säkert inte länge tills han börja vilja resa sig mot saker själv. Men när den dagen kommer så finns det inga hinder för honom! Krypa verkar han inte vilja göra eller börja med inom den närmsta tiden iallafall... För han avskyr att ligga ner, speciellt på magen. Han vill sitta istället och gör allt för att försöka att sätta sig upp själv. Men än kan han inte det själv. Men snart kanske?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.