Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

30 april 2011

valborgsmässoafton

Idag är det ju som ni alla säkert redan vet om - Valborg! - och de flesta av er är säkert på fest någonstans eller är bara hemma och myser med familjen. Själv så är jag det sistnämnda. Rasmus ligger och sover och jag har precis ätit. Ute på innegården så håller ett gäng grannar på att grilla och har det trevligt. Jag är inte avundssjuk på dem ett dugg.. Det är så kyligt ute så jag nöjer mig med att sitta inne i värmen ikväll. Var ute tidigare idag och njöt av solen och värmen. Det är fantastiskt hur varmt det har varit nu de senaste veckorna. Enligt media så skulle de varit rekordvarmt för April månad. Men än så är det inget badväder iallafall.. Jag väntar tills augusti ungefär innan jag plumsar i. Om jag ens väljer att bada överhuvudtaget dvs..

I veckan som varit så har det vara många dagar med fullspäckat schema.. Jag har bara tyckt om det! Jag älskar att ha något att göra hela tiden. Så jag har njutit som bara den! Var och gjorde EKG en dag, och fick veta att min vilopuls låg på 95slag/min och att det förklarade mitt låga blodtryck och varför jag får hjärtklappningar dagligen och så ofta. Ska få genomgå några fler hjärtundersökningar inom kort. Förhoppningsvis så är det inget allvarligt utan går att behandla.

Rasmus har fått börja få medicin mot sina missljud från lungorna. Det rasslar ju när han andas, och har ibland lite ansträngt. Så han har fått börjat få "Mollipect" varje kväll, 2,5ml per dos. Vilket har hjälpt honom att sova bättre utan att vakna, och som läkarna uttryckte sig, "att han vaknar plötsligt och kan uppleva obehag och smått panik av att inte få någon luft". Skönt att ett problem är löst eller på väg att lösas. Frågan varför han har det såhär vet de inte ännu. Men det är under utredning av läkare.

I torsdags Rasmus fick en fin sommarjacka av sin mormor. Färgerna passar till alla andra färger. Och sommarhatten som jag köpte till honom i onsdags är i matchande färg som jackan - sandbeige. Jackan är i stl 80 men den är ändå inte så värst mycket för stor för honom. Men han är så söööt i den iallafall!

Igår så var jag och tittade på en ny sittvagn och även ny bilstol. Vagnen är av modellen Babytravel Amsterdam 2011 och bilstolen blir en Akta Graco Cosmic Comfort S. Ska köpa dem på Babyproffsen. Jag har märkt att jag är väldigt kräsen och letar efter den "perfekta" vagnen och bilstolen för Rasmus och mig. Rasmus ska trivas i den och jag ska tycka om att köra den. Så efter ett par timmars provkörande och testande så bestämde jag mig för dessa. Och jag tror att Rasmus OCH jag kommer att bli supernöjda!!

Förresten.. Nämnde jag att Rasmus var på BVC i början av veckan?? Han var på sin 6 månaders läkarundersökning. Allt gick bra där. Han vägde 7600gram och var 65,5 cm. Och han följer sin kurva jätte bra. Han äter välling nu varje dag, och får kvällsvälling innan han ska sova för natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.