Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

27 september 2011

butterkaka och kolamuffins

Idag har jag och Rasmus varit på Unga Föräldrar. Första gången denna säsongen. Det var kul att komma tillbaka dit efter sommaruppehållet och få träffa de andra mammorna igen och Rasmus fick leka med de andra barnen igen. Han hade kul, det syntes att han trivdes med de andra barnen. Vi gjorde pyssel idag, målade med fönsterfärg och lite sånt. Sen åt vi stuvade makaroner med korv och köttbullar. Jätte gott! Alltid lika roligt att vara där, träffa fler unga mammor och deras barn. Så där kommer vi att vara på tisdagarna mellan kl 10:30-14:00.

När vi hade varit där så åkte vi och gjorde en liten snabbhandling på CityGross och Coop.. Köpte hem fikabröd, Simon skulle komma på kaffe när han hade slutat jobba, men jag köpte även lite mjölk, ny diskborste, disktrasor, två blommor och två nya krukor till dem så de står i köksfönstret nu... Blev även en grön cylinderformad behållare för köksredskap med texten ''Kitchen Tools'' på. Imorgon ska jag storhandla.. Både matvaror och kläder till Rasmus.

När vi kom hem och skulle gå in, så kom Simon, så han hjälpte mig att bära upp varupåsen och vagnen, väldigt snällt av honom tycker jag.. När vi kommit in så gjorde min mamma kaffe, jag packade upp varorna och sen fixade jag i ordning fikat. Vi tog fikat på balkongen idag, för det har verkligen varit härligt väder hela dagen idag, så det måste man ju ta vara på såklart! Sen åkte min mamma hem och vi satte oss vid tv en stund och kollade på ''How I Meet Your Mother'', pratade lite och umgicks innan han också skulle åka hem. Det var jätte trevligt verkligen. Tänk, att det är 9 år sen vi var tillsammans, men vi trivs fortfarande så bra i varandras sällskap, det känns att det fortfarande finns en gnista kvar mellan oss och den har börjat växa, för vi pratar allt oftare nu och träffas oftare också, han brukar komma på kaffe när han har slutat jobba, sånt är ju alltid trevligt. Kunna prata gamla minnen, prata om hur våra liv ser ut idag och så vidare.. Fördelen är ju att vi inte bor alldeles för långt ifrån varandra och vi kan leva på varsitt håll, bara träffas ibland och inte för ofta, på så sätt så hinner vi båda tänka, sakna och känna efter, efter varje gång vi har träffats på en fika, det är alltid lika nervöst varje gång han ska komma på kaffe, jag är alltid lika blyg när han är här, men det känns så bra i hans sällskap, jag blir så glad och han får mig glad, och det är ju bra..

När han hade åkt, så upptäckte jag att jag saknade täckning på mobilen, och det låg nere ett bra tag, vilket gav mig lite smått panik, för jag ville ju ringa Katrine och be henne komma hit på kaffe, men det måste ha varit tankeläsning, för bara minuter senare så knackar hon på dörren, så jag förklarade för henne och sen satte jag på kaffe, så det blev ytterligare en fika och kaffe på min balkong, massa trevligt snack och härligt sällskap. Men nu har hon också gått, så här sitter jag i soffan och ska strax gå och lägga mig. Rasmus sover redan, det har han gjort sen klockan var ca halv åtta.

Imorgon så ska jag köpa ett par lära-gå-skor till Rasmus, ett par Kavat. Och så ska jag köpa en lära-gå-vagn och ett sidobord som matchar med mitt soffbord. Hoppas det blir brabra, för jag har höga förväntningar på morgondagen..

Godnatt kära läsare!
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.