Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

15 september 2011

Dag 4 – Mina mål på kortsikt - och varför.

Mina mål på kort sikt är:
1. Åka till Malin i Kalmar den 22 september.
2. Att njuta av mammaledigheten som är slut i februari 2012.
3. Åka till Örebro.
4. Söka dagisplats/dagmamma åt Rasmus.
5. Skicka ansökningar till vuxenutbildningen.
6. Spara ihop pengar till Ullared.
7. Gå på bio.


Varför?
1. För det var månader sen vi träffades senast och nu är det faktiskt min tur att åka till dem. Saknar dem massor och det ska bli skönt att komma tillbaka till min hemort igen för en dag. Luncha med Malin på kinarestaurang och springa i massa butiker och ha en toppendag.
2. För tiden går fortare än vad man tror och vill, sen börjar verkligheten igen. Jag tar vara på varenda sekund, njuter av ledigheten och få vara med Rasmus hela dagarna.
3. Det är något som jag längtar efter och det ska bli jätte kul att få se hur det är där uppe och träffa Johans familj och vänner. Blir även en utmaning för mig själv, då jag har fobi för att åka tåg och tågbyten.
4. Ja, när mammaledigheten är slut, så börjar verkligheten och då är det dags för Rasmus att börja på dagis, men helst hos en dagmamma. Ska bli spännande och kommer nog att kännas annorlunda.
5. Och det jag menar med verkligheten, är som sagt att jag ska börja plugga igen. Så jag ska som sakt söka till några utbildningar: undersköterskeutbildning, svetsutbildning, dator(webbdesign)utbildningen och bil- och lastbilmekaniker(ingenjör)utbildning.
6. Det är prelimenärt planerat att åka dit innan jul och storhandla, julklappar och andra nödvändigheter.
7. För det var över 1 år sedan jag var på bio senast.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.