Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

17 september 2011

Rebecca Gästbloggar

Hej på er alla som läser Nathalies blogg! Nu har jag ju aldrig gästbloggat hos någon förut så jag hoppas att jag gör rätt. Kanske ska börja detta inlägg med att först berätta vem jag är? Jag heter Rebecca, eller som dom flesta känner mig Katrine. Jag är 24 år, snart 25 och kommer att fylla 30 inom en skrämmande snar framtid=) Jag är mamma till Amelia och Alicia på snart 5 resp. 2 år gamla. Dom har ni nog stött på i Nathalies tidigare inlägg? Jag bor en huslängd ifrån Nathalie så det händer väldigt ofta att jag går bort till henne för att prata av mig, dricka kaffe på hennes balkong och bara umgås.

Ni kan besöka min blogg HÄR

Nathalie är för er som inte känner henne en av världens mest underbaraste människa. Innan jag lärde känna henne hade jag förutfattade meningar och åsikter som gjorde att jag aldrig kunde tro att vi skulle stå varandra så nära som vi faktiskt gör idag. Hon är en ärlig person som säger vad hon tycker och tänker "face to face". Genom Nathalie så har jag fått lära mig att man aldrig ska låta sig sänkas av någon annan människa, och att ärlighet varar längst! Vi har pratat så mycket om saker som ingen annan vet. Allt som sägs till henne stannar där, vilket är skönt att veta då man behöver lätta sitt hjärta för någon ibland. Hon finns alltid där när man behöver en vän. Om man skulle komma klockan fyra på morgonen så hade hon stått där med öppna armar, trots att ögonen hade gått i kors pga trötthet. Om man ler och är glad utåt sätt så märker hon när man är ledsen på insidan.

Till och med ibland innan man själv har hunnit reflektera i över hur man känner sig:

Mår du inte bra idag? kan hon fråga: - Jo? säger jag... medan jag senare kan tänka: - Eller, det gör jag nog inte.

VAD ÄR DET OM INTE EN SANN VÄN?

Nathalie: Jag är så otroligt lyckligt lottad som har fått komma in i ditt och Rasmus liv. Om du bara visste vad det betyder! Inget ska någonsin få förstöra vår vänskap. Jag kommer alltid att finnas här för dig och Rasmus oavsett vad. Du vet att jag finns ett stenkast ifrån om du behöver hjälp, behöver prata, vill ha kaffe, känner dig ensam eller bara vill umgås! Precis som du finns ett stenkast ifrån mig när jag behöver dig♥


Sanna vänner har man kvar när de andra har gått.
Sanna vänner kan man alltid lita på.
När du kom behövde jag en vän.
Sanna vänner kommer alltid igen.

Alla måste ha nån att kunna lita på, det är så.
Och en trofast vän är mera värd än guld.
Jag vet, vänner prövas genom tidens gång.
Sviker aldrig fast din väg är lång.
Finns där vid din sida när vågorna slår.
Håller det de lovar, det är vänner som består.

Sanna vänner har man kvar när de andra har gått.
Sanna vänner kan man alltid lita på.
När du kom behövde jag en vän.
Sanna vänner kommer alltid igen.

Jag har fått en vän som jag kan lita på.
I den mörkaste natt så finns hon alltid där.
Mina tårar har hon torkat bort.
Och tillsammans har vi skrattat gott.
Hon finns där vid din sida när stormarna går.
Ger mig mod att står för det jag alltid har trott på.

Sanna vänner har man kvar när de andra har gått.
Sanna vänner kan man alltid lita på.
Dimman lägger sig och de står kvar.
Sanna vänner är det bästa du har.

Sanna vänner har man kvar när de andra har gått.
Sanna vänner kan man alltid lita på.
När du kom behövde jag en vän.
Sanna vänner kommer alltid igen.

Tack för att jag fick gästblogga!/Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.