Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

16 november 2011

Feber och tvättstugan

Förlåt för att jag ännu en gång har varit dålig på att uppdatera, men jag är sjuk och har varit det sedan i måndags. Jag har feber, ont i halsen, värk i svanken, kramp i varenda muskel i kroppen och huvudvärk. Jag kan inte minnas när jag mådde såhär senast, det är ungefär 10 år sedan jag var sjuk sist.

I måndags så var jag även inne på akuten, då jag fick en sån fruktansvärd smärta i högra äggstocken, så jag trodde att jag skulle dö. Läkarna trodde först att jag hade en cysta på äggstocken, därav mina symton, då allt stämde in på att det skulle vara just en cysta, men efter en undersökning med ultraljud så fastställdes det att jag inte hade någon cysta, så vad som orsakade mina symtom och smärtor, är ännu ett mysterium för läkaren. Jag har fortfarande ont, men inte alls lika mycket som i måndags. Men läkaren sa till mig det att, om jag får ondare så skulle jag bara komma in igen, så fick de göra en ny undersökning, så jag fick med mig en remiss hem, som jag skulle ta med mig när jag åker in nästa gång.

I natt så hade min feber nått sin högsta grad, jämfört med alla de gångerna som jag tagit febern sen i måndags. Den var på 39,0 i natt och jag bestämde mig då, pga att jag frös som en naken hund i kallaste Sibirien, att lägga mig i ett varmt bad. Det var otroligt skönt och för några minuter så kände jag mig varm, men sen kom gåshuden och jag började frysa igen, så jag klev upp och gick och la mig igen.

Idag så jag har tvättstugan. Det hade hunnit bli en hel del tvätt sen jag tvättade sist. Så 4 fulla maskiner, sen klarar vi oss nog tills nästa vecka, eller dvs tills nästa gång det finns en tvättid ledig... Som sällskap så har jag min vän Therese, som för övrigt är beräknad att föda sin bebis idag, så vi får ju se hur dagen slutar.

Strax så ska vi åka till affären, då jag behöver köpa mer tvättmedel, ostsås och ett paket välling. Sen blir det att springa ner i tvättstugan igen. Tvätten beräknas vara klar ca 16:20.

I helgen så åker Rasmus till sin pappa... Och då ska jag åka till Simon, så han kommer hit på fredag efter jobbet. Och sen åker vi efter att Johan har varit och hämtat Rasmus. Till middag på fredag blir det min hemlagade lasagne. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.