Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

12 november 2011

trött trött trött...

Det känns som om det inte spelar någon roll hur mycket jag än sover om nätterna längre.. Den senaste veckan så har jag varit galet trött om dagarna.. Och illamåendet gör inte saken bättre, nu kan jag inte ens dricka en kopp kaffe eller röka en hel cigarett, utan att jag ska känna av spy-känslan. Det börjar bli riktigt irriterande nu tycker jag, men inte för att jag inte kan röka som vanligt, för jag ska ändå sluta med det, utan mest för att känslan är så jobbig och obehaglig. Jag fasar varje dag när jag vaknar, inför att jag en vacker dag ska behöva springa och kräkas. Usch och fy, det klarar jag med utan.

Ligger just nu i sängen och ska sova.. Rasmus har precis fått en flaska välling för att sedan somna om och då tänkte jag att jag lika gärna kunde slänga ett inlägg här under tiden som han äter. Men det är inte skönt att ligga i sängen nu, för jag har ont i svanken, en värk som kommer och går nu lite till och från, har gjort i typ en vecka nu.. Och sen så har det även börjat att stickas och strama i tjejmagen och ut mot ljumskarna, lite som mensvärk fast annorlundare och lite mer stickit och ilande.. Ibland spänner det till, men väldigt sällan. Hoppas det kan försvinna snart, för det är inte så behagligt att behöva känna på när jag ska sova.. Men men, ska väl inte klaga, det finns ju människor med värre smärtor än vad jag har just nu så, lika bra att vara tyst..


Idag (läs igår) har jag inte mått bra alls, kände när jag vaknde att jag frös och var trött, sen kom illamåendet och sen kom värken i kroppen.. Blev jätte besviken, för idag (läs igår) så skulle jag och Rasmus åkt till Kalmar och vara hos Malin och Zelina, vilket jag såg fram emot jätte mycket! Så det är ju trist när man ska börja må såhär då. Min första tanke va 'nää FAN, säg inte att jag har åkt på magsjukan nu?!' för det var precis vad jag upplevde när jag hade varit vaken ett tag. Den känslan har suttit i hela dagen idag, men än så kan jag inte konstatera 100% att det är magsjukan, det märker jag nog i natt, ifall jag måste springa upp på toa eller något.. Just nu är det lugnt och jag hoppas på att kunna somna innan/om något händer.. Jag hoppas att Rasmus ska slippa behöva bli sjuk iallafall, jag skulle tycka så synd om honom isåfall. Men peppa peppa ta i trää, så har han inte varit sjuk någongång ännu, men det kommer väl lagom tills han ska börja på dagis till våren..?!


Fick ett meddelande ifrån älsklingen idag (läs igår), han berättade att han hade blivit sjuk, han hade feber och frossa.. Stackaren! Tycker så synd om honom, ni vet ju hur killar är när de är sjuka, då känner de sig döende typ, så jag kunde bara ana hur han känner sig.. Han skrev också att han önskade att jag hade varit hos honom så att han slapp att vara ensam. Och jag förstår honom, det är inte kul att vara ensam när man är sjuk. Får hoppas att han frisknar till fort! Sänder en varm styrkekram till honom och hoppas att han mår bättre imorgon (läs idag) så att han kan greja med sin andra bil på eftermiddagen som han har planerat i ett par veckor nu.


Nähe, nu sover Rasmus, så det ska jag också göra nu, om kroppen tillåter mig göra det d'vill säga. Känner mig dödstrött och näst intill halvdöd just nu faktiskt..


En fråga först bara, innan jag slänger iväg detta..

Är det Någon som har varit sådär riktigt sinnessjukt trött någongång, samtidigt varit illamående och haft en värk i svanken och en molande värk i långt ner i magen?

Om JA, vad var anledningen...???


Godnatt mina trogna läsare och kära vänner!


Published with Blogger-droid v2.0.1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.