Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

5 december 2011

3 dagar kvar...

Då var första helgen i december förbi och ny vecka har börjat.. Redan har en dag av veckan redan passerat också, helt otroligt vad dagarna springer iväg.

I helgen så var Rasmus hos sin pappa, som vanligt så saknade jag honom fruktansvärt mycket och längtade tills han kom hem igen. Jag spenderade min helg hos hjärtat och hade jätte trevligt. På fredagen så blev det bara massa mys hela kvällen, tittade på film och bara njöt av varandras närvaro. På lördagen så julpyntade jag hela Simons lägenhet, han fick äntligen upp sina nya gardiner och så blev en hylla uppsatt och några tavlor inramade och uppsatta, det blev väldigt fint när det var klart. Sen åkte vi och handlade, åt mat och gjorde oss sedan i ordning för att gå på fest hos Simons bästa vänner med respektive och vi hade jätte trevligt. Kvällen avslutades med att gå ut på krogen och innan vi gick hem så åt vi alla varsin pizza, otroligt vad gott det är när man har druckit alkohol haha :) jag lyckades även få i mig en hel del utan att må dåligt, (tredje gången som jag dricker sedan nyår innan Rasmus föddes) sammanlagt så drack jag 9 stycken Somersby Päroncider 4,5% och shottade 5 stycken 6:or med FishermansVodka och 2 stycken 6:or Baileys. Jag mådde prima hela kvällen och sov jätte gott. På söndagen vaknade jag pigg och utvilad vid klockan tio, men vi låg kvar och kramades en halvtimme innan vi gick upp och åt frukost. Sen ringde vi till Mathias och Hanna, hörde efter hur de mådde och sen planerade vi upp dagen. Vid klockan halv två ungefär så kom de över till oss och sen åkte vi iväg för att gå på Julmarknad på Bubbetorps Gård utanför Karlskrona. Det var jätte trevligt. Simon och Mathias köpte vilt; älgkorv, renkorv och vildsvinskorv, även 1kg whiskyost blev det och så gick vi runt och provsmakade på alla godsaker som de hade. Jag och Hanna gick runt och tittade på allt hantverk och smakade ost gång på gång. Sen tog vi en fika och åt lite kokt korv för att sedan gå till godisståndet och killarna ville köpa godis. Simon köpte även en röd hjärtformad klubba till mig som det stod 'I LOVE YOU' på, jag blev jätte glad och funderar på att rama in den som ett fint minne. Sen åkte vi hemåt igen, släppte av Mathias och Hanna vid deras och sen vidare hem och packa ihop allt för att åka hem till mig igen, där Rasmus väntade. Helgen blev sammanfattat helt underbar och det känns verkligen tomt utan Simon nu.. Men honom träffar jag på onsdag igen, dagen innan dagen med stort D.

Usch, det känns lite jobbigt nu inför torsdag, men jag klarar det. Men ändå påfrestande, iomed att man aldrig vet hur det kommer att gå. Men min advokat säger att jag kan vara lugn och slappna av, att det kommer gå bra och att jag inte behöver oroa mig. Men det gör man ju ändå, helt omöjligt att inte oroa sig när det gäller en sån sak. Jag lär nog uppdatera efter torsdagen om hur det gick och var det blev för resultat av det hela spektaklet. Jag håller tummarna väldigt hårt och jag vet att jag har många som stöttar mig i det hela.

Idag så har jag gosat bebis. Det var Therese's lille son Oliver, som även blir 2 veckor imorgon. Så underbart mysigt var det. Man blir verkligen bebissugen igen när man träffar såna småttingar. Tänka sig att Rasmus har varit så liten en gång i tiden.. Jag bytte även blöja och det var verkligen skillnad, om man jämför med hur Rasmus är nu och byta blöja på. Men det skiljer som sagt 7 kg på dem två. Oliver väger strax under 3kg och Rasmus strax under 10kg.. Idag skaffade jag även Spotify Premium. STOLT!

Men nu ska jag gå och lägga mig, imorgon ska vi på Unga Föräldrar träffen igen och pyssla. Ska bli roligt!
Godnatt!

Nu är jag i stort sätt klar med julpyntet här hemma hos oss.. Det är bara granen som ska upp och lite småpynt, sen är det helt klart! Undra vad Rasmus kommer att tycka om julgranen...?! Hursomhelst så är jag iallafall nöjd. Bilder på vårt julpynt kommer att komma upp inom kort. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.