Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

17 mars 2013

Söndag 17 mars 2013

Idag är Rasmus sjuk och det har han varit sen natten till torsdagen, maginfluensan.. Och jag tycker så synd om honom. Men han är jätte duktig, han kräks och besväras inte av det och han säger till när han mår illa, så ibland hinner vi ta till bunken när han ska kräkas, annars så får det komma där det kommer, inte lätt att vara liten och vara sjuk. Jag har aldrig sett Rasmus sova såhär mycket som han gör nu när han är sjuk och det känns faktiskt väldigt konstigt. Men bra för honom om han sover sig frisk, han säger själv att han vill sova och så somnar han självmant på soffan framför film. Väldigt gulligt måste jag säga!


Idag är jag inne på min andra dag med Pergotime, tog första tabletten igår och jag började redan efter några timmar, att förnimma en biverkning; ömma bröst, så det är vad som plågar mig just nu och har gjort sen igår. Men jag överlever givetvis och det är ju av ett gott syfte som jag får stå ut. Nu ska jag äta dessa i tre dagar till och sen blir det bara att avvakta och se. Är på dag 5 idag och ska börja testa med ägglossningstest på dag 10, så får vi se när den kommer och/eller om den ens vill komma igång överhuvudtaget. Lite nervös börjar jag bli faktiskt, mest pga biverkningarna, som för den delen är väldigt vanliga också. De som drabbar fler än 2 av 100 personer. Svullen buk, smärtsam ägglossningsvärk (pga förstorade äggblåsor), spända/ömma bröst och blåsbildningar på äggstockarna. Men som sagt, så är det värt det i slutändan!



Ville bara ge er en liten snabb uppdatering.. Hoppas ni har en bra helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.