Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

20 juni 2013

En uppdate..

I torsdags så var vi och gjorde NUPP-testet och det gick jätte bra. Allt såg bra ut. Bebisen mådde jätte bra och var jätte livlig. Läkarna blev lite frustrerade över att bebis rörde sig så mycket, för det gjorde att de fick svårigheter att kunna mäta bebis. Men det var helt underbart att se. Bebis vinkade och gjorde kullerbyttor och flaxade med både armar och ben, vred och hade sig hela tiden. Men efter mycket och många försök så lyckades de ta de måtten som dem behövde ha och läkaren sa att vi inte alls behövde oroa oss. Risken att bebis hade en kromosomavvikelse var 1 på 4000 sa han. Så nu ska jag bara vänta tills jag är i vecka 15+0, då ska jag gå och lämna blodprovet som ska komplettera måtten från ultraljudet. Det känns underbart att veta att vi inte behöver oroa oss och det kändes jätte skönt att se att bebisen mådde bra och var aktiv. Precis lika aktiv som Rasmus var när vi gjorde NUPP-testet när han låg i magen.


Idag så ska vi förbereda det sista inför midsommar. Handla hem det sista som behövs och så vidare. I år ska vi fira midsommar i Ronneby, så det ska bli spännande och se hur det kommer vara. Vi ska grilla och äta gott hade vi tänkt oss. Rasmus är hos sin pappa och firar midsommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.