Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

21 juli 2013

Åh dessa sammandragningar..!

Nog har jag förstått att det är vanligt med tidiga sammandragningar, speciellt om man fått barn tidigare. Men idag har det varit jätte jobbigt till och från. De gör inte ont, men de är väldigt obehagliga och gör mig väldigt illamående när de känns som starkast. Har suttit och googlat om sammandragningar, men känner inte att jag blir något klokare precis, tvärtom.. Känner mig så förvirrad! Ska jag behöva ha såna här sammandragningar i resten av graviditeten nu eller? Kommer de att avta, eller bli intensivare? Så mycket frågor... När är det riskfyllt? Vart går gränsen? När bör man oroa sig? Det är så jobbigt när sammandragningarna känns i ryggen och ner i låren samtidigt. Magen blir mega stenhård och livmodern når då enda upp till lungorna, så det blir tungt att andas emellanåt. Jag blir tokig! Hur tusan ska man kunna sova med detta? Att vila hjälper inte och inte panodil heller.. På måndag är det ju dags för det rutinmässiga ultraljudet, så kan ju fråga dem där kanske. Annars måste jag vänta tills den 31 juli, då jag ska på läkarbesök på MVC. Min barnmorska har semester till den 12 augusti och jag har tid hos henne samma dag som hon är tillbaka. Jag avskyr verkligen semesterperioderna. Jag känner mig så ensam och övergiven då. Ingen finns där för en när man behöver dem och man måste vänta i veckor för att få svar på sina frågor, eller få möjlighet att känna lugn. Suck säger jag bara!!

Är iallafall väldigt tacksam över att ha Daniel här hos mig. Jag skulle aldrig stå ut med detta utan honom. När det känns som jobbigast och allt känns tungt och ansträngande, så finns han där för mig. Och det värderar jag högst av allt. Tack älskling, att du finns här hos mig, det är den största trygghet jag någonsin känt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.