Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

23 juli 2013

Uppdate från ultraljudet igår..

Igår var vi ju på det rutinmässiga ultraljudet som jag nämnt i de senaste inläggen.
Och det var helt magiskt! 

Vi kom upp till ultraljudsmottagningen klockan 11:50, vi hade tid vid 12:10, så vi tänkte vara där lite innan. Men då allt tydligen var lite stökigt där uppe som sköterskan uttryckte sig, så fick vi snällt sitta och vänta i evigheter. Ungefär vid kl 12:40 fick vi äntligen komma in för ultraljudet. Och hon som gjorde ultraljudet var helt underbar. Vi fick filma hela ultraljudet och så fick vi två bilder gratis. Egentligen så kostar bilderna 50kr styck, men då hon ansåg att bilderna inte var de bästa, så fick vi dem istället. Så nu har vi filmer och bilder på vårt lilla mirakel.

Allt såg jätte bra ut! Min moderkaka satt högt i bakvägg, mot mig rygg, så sköterskan sa att jag borde kunna känna hennes rörelser. Hon låg även intryckt mot min bukvägg och gosade med huvudet neråt, sa sköterskan. Det var helt magiskt att se. Vi har kollat på bilderna och filmerna flera gånger om nu.  Fostervattensmängden var normal och hon växte som hon skulle. Just nu vägde hon 156 gram och höll igång hela tiden i magen. Sköterskan sa att det var en flicka, för hon kunde inte se några tecken som helst på att det skulle vara en pojke, vilket vi inte heller kunnat se, när vi kollar igenom filmerna. Och det känns jätte kul att vi ska få en flicka! Det viktigaste av allt var att få höra att hon mådde bra och allt såg ut som det skulle. Det gjorde mig glad och lugn att höra. Och vi var precis lika långt gångna som vi trott hittills. Beräknat datum är 22 december fortfarande, så idag är vi i vecka 18+2. Och det känns skönt att inte behöva bli flyttad. Så nu blir det spännande att se om vi får innan eller efter BF, helst vill vi få lite innan eller på dagen, för att få komma hem och fira julafton tillsammans, hela familjen samlad. Annars så har jag bestämt att min familj får komma till BB med julmat till oss, om vi skulle ligga på BB över julafton och/eller juldagen. I min familj så firar vi tillsammans på juldagen, så tills dess skulle jag helst vilja vara hemma. Det är även min jul med Rasmus i år, så jag vill definitivt inte missa det. Då får bebis antingen vänta tills efter jul eller komma några dagar tidigare än BF.

Vår dotter Labolina
Rasmus ska få en lillasyster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.