Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

23 september 2013

Hejdå Facebook!

Pga allt drama, tjat, spams, reklam och all press, så har jag nu valt att ta bort min facebook. Jag är inte inne på Facebook varje dag och det resulterar i att jag inte ser eller läser vartenda inlägg som skrivs. Men att få veta att majoriteten av Facebook användare, förväntar sig och tar för givet att jag läst och sett allt, det gjorde mitt val självklart. Jag ska inte behöva bli anklagad eller dömd till att vara en dålig vän eller att inte bry mig, bara för att jag missar inlägg och därmed inte heller hör av mig personligen. Om det nu händer något, så är det väl personligare att höra av sig och berätta det via samtal eller sms? Jag orkar inte ha den pressen på mig, att jag flera gånger dagligen ska behöva gå in på Facebook och läsa, för att folk inte ska bli upprörda och tro att jag inte bryr mig. Mina vänner borde veta att jag finns där och är deras vän, även om jag inte använder facebook. Ni har mitt nummer, så ni kan nå mig trots att min facebook är borttagen. Och ni som anser att ni saknar mitt nummer, kan höra av er i en kommentar till detta inlägg. Men nu vet ni iallafall, varför, ni inte längre kan komma in på min profil eller skicka meddelanden till mig på Facebook.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.