Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

24 september 2013

Inte lång tid kvar nu.

Nu är det bara en dryg månad kvar tills våran prins fyller 3 år. Stora killen ju! Otroligt vad snabbt tiden går när man har roligt. Minns det som igår, dagen han föddes och var en liten plutt på ca 3,4kg. Och som sedan även gick ner till 2,9kg pga att han vägrade amma. Ett litet matvrak som inte alls ville jobba för maten, utan ville ha den i flöde direkt. Men världens finaste och underbaraste!! Nu är han en stor och bestämd herre, med en extremt stor vilja men en sån otrolig charm. Så artig och härlig. Envis många gånger, men duktig och hjälpsam.  Mamma och pappa är jätte stolta föräldrar.  Tänk att vi kunde skapa en sån här perfekt liten prins. Som växer så det knakar i fogarna. Och som flyger fram och sprider glädje omkring sig. Helt underbart fantastiskt! Och snart blir han storebror också. Det märks att han är glad över det. För varje dag så pussar han eller klappar han magen och säger "Rasmus lillasyster", "fina syster", klappa bebisen" eller "sova hos lillasyster" och så lägger han sig med huvudet på min mage.

På Rasmus önskelista står det flygplan, traktorer, bilar och tåg. Både som leksaker och annat. Så jag funderar på att baka hans födelsedagstårta formad som ett tåg eller ett flygplan. Det skulle han nog bli glad över. Med tanke på hur intresserad han är av det.

Jag vet iallafall vad jag ska köpa till honom. Men det förblir en hemlighet ett tag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.