Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

22 juli 2009

TACK TACK TACK

Tack Daniel!! Jag är väldigt tacksam över att jag slutade äta mat! För jag har verkligen börjat gå ner i vikt och äntligen så börjar jag bli smal igen, fast än sålänge så är jag fortfarande tjock, så än är jag inte i mål.. Men anledningen till att jag slutade äta var när jag och Daniel började diskutera att vi skulle göra slut, så på ungefär 1 månad så har jag ätit totalt 5dl mat.. Jag har ingen aptit sen jag förlorade Daniel, och sen har jag varit illamående när jag har känt matlukt, så jag ha kräkts dagligen. Men det sa läkaren hade med graviditeten att göra, men jag har fått medicin mot illamåendet, och jag försöker att äta ibland, men oftast så får jag upp det igen, så jag anser det vara lönlöst, men jag försöker ändå, för barnets skull.. Hade jag inte varit gravid så hade jag inte ätit någonting över huvudtaget!!! Men här är lite nytagna bilder på min tjocka kropp, men visst är det skillnad om man ser tillbaka några månader... Mage är tjockast, jag hatar att den är så tjock!! Men det blir en annan sak när bebisen har växt till sig, då jag får en rund gullig mage! Men just nu så är min mage och hela min kropp, TJOCK OCH FUL!! Hmm jag är visst ensam om att tycka att jag är ful, iallafall enligt killarna... Men jag är jag och jag har rätt till mina åsikter, så även vad andra säger, så trivs jag inte med min kropp när den är såhär tjock och ful... Men man kanske ska undersöka nämre på metaforen : en del är vackra när de dör... Kanske blir jag vackrare då!? Hmm jag vet inte riktigt längre, det enda jag vet just nu är att jag ska ägna mig åt jobb och graviditeten, så är jag lycklig.. Killar behöver jag inte oroa mig över, och tänka på Daniel har jag inte tid med heller.. Inte nu längre! Så jag har inte så mycket tid till att sitta vid datorn heller, så blogga kommer jag inte kunna göra varje dag! Men jag uppskattar allt ni sa till mig på grillfesten hos far, jag har verkligen insett att jag hade drabbats av "svin-influensan" hahahaha!! Och med de så menade de att jag var sjukt kär i ett svin som inte förtjänade mig... Inte så som han behandlade mig!! Men men, nu är vi inne på många olika samtalsämnen, hur kom vi in på detta egentligen?? Vart började vi?? -Mat! Ja just det ja, mat.. Usch blää!! Usch och blää för både mat och svin! Jag borde nog ta och bli vegetarian hahaha!! Men man vet ju inte om killar är svin, förrän man har blivit smittad hahaha.. Nä nu var jag elak, men iallafall ärlig! Och det kan fler intyga, hihi.. Men men, även om jag skulle kunna tänka mig att ta tillbaka Daniel någongång, så är jag förbjuden till det, tråkigt men sant.. Alla håller på att försöka att hjärntvätta mig. De säger att om Daniel kom och bad att få tillbaka mig så skulle jag genast säga ja, men de försöker få mig att tänka om, så att jag säger nej istället, men det är liksom svårt, med tanke på att jag älskar honom och vi var tillsammans i typ 1 år, och det kan man inte bara lägga bakom sig sådär på en kafferast!! Det tar tid att bearbeta det, och ett sorgarbete som är nyttigt att gå igenom.. Även om det är jobbigt, och speciellt jobbigt är det med alla hormonerna som får min att gråta varje dag, men som tur är så vet jag att jag inte gråter över Daniel, utan att det är mina hormoner! För varför gråta över spilld mjölk?? Hade han varit värd mina tårar så skulle han aldrig fått mig att gråta, så det förklarade allting!! Tack alla ni som fick mig att inse att jag förtjänar att bli behandlad med respekt! Och tack alla ni killar som har försökt att få mig att tänka på annat än på Daniel, och tack för alla kramar jag har fått som har fått mig att inse att det inte är Daniel som jag saknar, utan det är kärleken och tryggheten som jag saknar! Att bli kramad och omtyckt för den jag är!! Det är det som jag saknade när jag och Daniel gjorde slut, det var inte själva Daniel, utan tryggheten och kärleken han gav mig!! Det är sant som de säger väl, KÄRLEKEN BESTÅR MEN FÖREMÅLEN VÄXLAR. Men visst finns det en liten liten saknad av själva Daniel också, som hans leende till exempel.. Men jag klarar mig! Att ungefär 50 killar flirtar med mig och vill att jag ska glömma bort Daniel är ju omtänksamt, att de säger att jag förtjänar en bättre, att Daniel har gått miste om något han aldrig kan få tillbaka, att det är hans förlust och inte min.. Det är väldigt snällt sagt av killar. Och otroligt nog så var det inte någon kille som försökte tafsa på mig, utan de var underbara och förstående och ville ställa upp för mig och hjälpa mig att gå vidare, ge mig komplimanger att jag är snygg och söt och vacker och snäll och underbar och trevlig, och att de inte skulle tacka nej till mig. Att de typ va avundssjuka på Daniel att han hade haft mig, men menade på att han har gjort sitt livs misstag och lämna mig, men det är ju hans problem och inget som jag ska bry mig om!! Men jag är tacksam för allting som ni har gjort för mig!!! TACK!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.