Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

10 mars 2010

v.6 (5+2)


Nu har jag ringt lite samtal, bland annat till hab för att höra hur det gick med min remiss för att få ny medicin, men den hade tydligen glömts bort. Var på möte i höstas och de sa att jag borde fått en tid i februari, men det fick jag inte, så nu har jag ringt runt och ingenting hade gjorts, så de skulle se till att en skulle ringa upp mig, så kan jag ta det med henne som jag var på möte med.

Idag så ska jag även dammsuga hade jag tänkt. Köpte nya dammsugepåsar i lördags för de var slut, och den sista var full. Så gör jag det idag så slipper jag det imorgon.

I eftermiddag så ska vi på handledarekurs i Eksjö. Vi har pratat länge om att jag ska börja övningsköra med Johan så att jag kan ta mitt körkort, och nu så tyckte svärmor att jag skulle passa på och få det färdigt innan bebis kommer, så det blir en enklare vardag med bebis då bussförbindelserna här omkring inte är den bästa, och man är mer eller mindre i behov av körkort när man bor just här där vi bor. Det underlättar även om jag skulle vilja åka ner till Karlskrona och hälsa på mitt i en vecka, då Johan jobbar och inte har möjlighet att köra. Nää men det blir så bra om jag fixar det nu. Medan jag ännu har körkortstillståndet kvar och innan halkutbildningen löper ut, för annars måste jag göra om halkkörningen också. Tror jag ska ta och ringa VV för att se hur lång tid det är kvar innan jag måste göra om halkan. Jag tar och gör det nu direkt faktiskt!! Ett ögonblick...... De hade visst ändra telefontider denna veckan, så istället för 08:00 så var det nu 09:00-11:00, så jag får ringa lite senare istället. Så det jag kan göra nu då är att kolla om tid för uppskrivning och uppkörning i sommar, så har jag ett mål, och då finns det ingen anledning till att skjuta på övningskörningen, utan det måste bli gjort, för att hinna klart till uppkörningen och det... Vad smart jag är! Okej, man kunde inte boka sånt nu, för tider för i Augusti kunde hon inte boka idag, men jag skulle ringa i maj och boka, alltså ungefär 3 månader i förväg! Jag vill nämligen köra upp i Augusti, och min halka går ut 2012 och mitt körkortstillstånd 2011, så det har jag skrivit ner också, bra att veta! Men Augusti är en bra månad att köra upp i, ska även skriva upp och så måste man gå en alkoholskurs av något slag också, men det kan jag boka samtidigt kanske. Jag ska skriva upp i Eksjö och köra upp i Kisa, det tyckte Johan iallfall, för det var så han gjorde. Så varför inte? De närmsta man kan komma!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.