Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

9 mars 2010

v.6 (5+1)


Igår var vi i Linköping och gjorde ett VUL för att se så ingenting var fel. Allting såg jätte bra ut och man kunde se fostersäcken med fostervatten i, som var 6 mm, vilket betydde att jag är i v.5-6, men vid nästa ultraljud så kunde de avgöra det bättre, men det beräknade förlossningsmånaden är ändå November, sålänge allting går bra. Min barnmorska räknade lite snabbt när jag var och fick tid för inskrivning, att jag skulle ha ungefär den 6-7 november. Och då kom jag på att det är ju på min storasysters dotters födelsedag, hon fyller den 6 november. Men det kan ju skifta, beroende på om jag skulle få för tidigt eller gå över tiden.. Alla bebisar föds inte på det beräknade datumet. Sålänge man inte blir igångsatt förstås!!

Nu ska jag ringa några samtal.. Ska bland annat ringa och boka tid till handledarekurs på trafikskolan i Eksjö eller Kisa. Ska först ringa och höra vem som är billigast eller har kurstillfälle tidigast. Snart är sommaren här, och då är det mycket som ska göras!
Vi ska dränera huset och isolera källaren, så har vi yttligare 2 beboliga rum. Ska göra ett förråd på baksidan, ett soldäck/uteplats utanför köket med ingång till köket, som är smidigt när man grillar på sommaren. Man slipper då springa runt huset med mat och tillbehör. Ska även fräscha till tvättstugan. Jag längtar verkligen, det är kul att Johan har insett att det inte kan väntas längre, och bra att hans pappa är på honom att få klart badrummet också innan bebis. Så det är ju positivt att bebis blev till nu, då får Johan saker gjort, och slutar att skjuta på det, utan nu måste han ju få det gjort! BRA BRA! Tack mormor & ni andra på andra sidan ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.