Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

27 april 2010

En liten uppdatering kanske?

Idag så har jag varit och fikat med en tjejkompis, och hennes dotter. Det var trevligt, solen sken hela dagen och det var väldigt varmt i solen, förutom de svala vindarna som var svåra att missa.. Men vi överlevde iallafall och hade trevligt.

Igår så fyllde Johan år, han blev 27 och han var väldigt orolig inför att bli ett år äldre..! Åldersnoja.. Men han klarade det, och han erkände att det var inte så farligt ändå.. Så i helgen så var det fullt upp med kalasfirande! Jag gjorde smörgåstårta så vi hade gäster både på lördagen och söndagen, och igår så var vi ute och åt mat med Johans lillasyster och hennes sambo på en kinarestaurang i Eksjö.. Jag måste ju erkänna att jag har ätit godare kinamat! Och de som känner mig förstår ju att jag syftar på kinarestaurangen vid tågstationen i Kalmar!! Där har vi Världens godaste kinamat!

På måndag så ska jag till Linköping, för att göra det första ultraljudet som görs på magen. Då ska de även kolla så att allt är som det ska vara, dvs att alla kroppsdelar finns där.. De ska även göra ett KUB-test, vilket innebär att de ska kolla efter kromosom-avvikelser, dvs riskerna för down syndrom. Vilket är bra att de kan erbjuda! Det är dock inte alla län som erbjuder det till alla kvinnor oavsett ålder, utan oftast bara till kvinnor över 35+. Så då ska Johans lillasyster följa med mig på det, så hon kör mig även till Linköping. Hennes sambo följer också med, men för att passa deras bebis medan jag och Caroline är inne på ultraljudet. Snällt av henne att erbjuda sig att följa med in på ultraljudet!!

Förra måndagen så var vi på läkarbesöket, och träffade även barnmorskan. Gynundersökningen gick bra, och allting såg bra ut och det var ju kul att höra. Fick även ny tid till barnmorskan, vilket blir den 28 juni, dagen efter min födelsedag. För då är det dags för 20 veckors kontrollen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.