Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

20 maj 2010

Sova dags igen..


Ja, idag så tog jag med en hund filt och lite hundleksaker bort till kiosken, så Gumman hade något att sysselsätta sig med, samt ha något lite mjukare att ligga på och vila. Och det gillade hon! Senare så åkte mor och jag runt till olika affärer, då jag letar efter ett par nya skor. Men jag hittade inga som jag tyckte om. Så vi åkte till Obs och Maxi och handlade lite, och då köpte jag ett stort Ox-ben till Gumman. Det var lika långt som henne, men hon älskade det, och har tillbringat hela kvällen med att äta på det och skyddat det ifrån Pysen. Stackars katt! Hon gick till anfall så fort han kom in i köket och kollade på hennes ben. Han var ju nyfiken på det. Så jag la upp det på köksbordet och lyfte upp honom och lät honom undersöka det, och det visade sig att även han tyckte om det, och började att slicka på det. Men jag la ner det till Gumman igen sen. Och sen skyddade hon det resten av kvällen. Hon lämnade det aldrig utan uppsikt. Vilket resulterade i att Pysen inte vågade gå in i köket mer ikväll. Han satt utanför köksdörren och jamade när man kollade på honom. Stackarn!

På lördag så ska vi möjligtvis åka ut till Johannishus, för att hälsa på hos några bekanta, samt för att träffa Bäbiz. Jag hoppas vi kan då, för jag vill så gärna träffa honom! Vi träffade H idag och han tyckte att vi skulle komma förbi på lördag. Så jag håller tummarna och tårna!!!

Imorgon så blir det att lösa korsord med K iallafall. Jag tror jag ska ta med några tidningar ner till kiosken så man får lite variation av kryss.

Nu så ska vi sova iallafall, men först så ska jag få Gumman att lägga sig här hos mig. Hon verkar rädd för mig sen jag röt till åt henne när hon gick till anfall mot Pysen när han gick in i köket för att äta sin mat. Men det ska det bli ändring på! Godnatt gott folk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.