Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

17 juni 2010

Vecka 20 (19+1)

Ja, så här ser magen ut denna veckan. Det blev lite fel, då det var meningen att vi skulle ha tagit denna bilden igår när jag gick in i vecka 20. Men det får duga med en dag sent.. Nu börjar magen synas lite mer.. Men tack och lov så är jag inte så himla stor. Jag ser fortfarande hyfsat smal ut, bortsett ifrån bebiskulan.. Han växer så det knakar, så snart lär jag nog bli större. Barnmorskan sa att han är nästan 27cm nu och att han väger ca 300gram. Jag är glad så länge han växer och mår bra. Så det gör inget att han växer fort, och är lite större än vad han ska vara vid denna graviditetsvecka! Hade vi utgått ifrån hans storlek, så hade jag varit i vecka 19+6 nu ungefär. Men barnmorskan sa att det inte gick att gå efter det nu, för att nu växte han av genetiska skäl. Och kunde inte gå efter måtten hon fick när hon mätte honom. Får bara hoppas att han inte blir alldeles för stor när han vill ut i november. Men det gör ju inget om han vill ut någon vecka eller två för tidigt om han ändå ska växa och bli jätte stor! Men jag är stolt iallafall =)

2 kommentarer:

  1. SV: Tack för att du var med och gissade!

    Grattis till pojken i magen :)
    Jag kommer ihåg hur det var när man va i v. 20 "äntligen halvvägs!" Sedan så var varje vecka "åh.. 9% mer att den överlever ifall något skulle hända" tankar.. och när man kmr till 32 så slutar man tänka så haha!
    Hoppas allt är bra kram!

    SvaraRadera

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.