Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

28 juli 2010

Ibland solsken och ibland molnigt!

Nu har vi kommit en liten bit i barnkammaren.. Skötbordet är på plats och kläderna är nerlagda i lådorna.. Spjälsängen är uppmonterad och placerad där den ska stå.. Funderar starkt på vilka väggmålningar jag ska ha där inne, har så svårt att bestämma mig! Det ska ju vara Mumintema, men jag kan inte bestämma mig för vilka figurer jag ska ha, det finns så många olika att välja på!

Idag så är det Bulefestivalen, och dit ska vi. Det är marknad och karuseller.. Och det börjar nu vid kl 16:00, så det blir att börja gå bortåt snart..

Imorgon ska vi åka till Linköping igen, då hjärtat ska till tandläkaren igen. Vi var ju där i måndags så att de fixade till hans tandvärk. Men nu har tanden brevid börjat spöka, och jag tycker så synd om honom, då han inte kan äta något, förutom flytande föda utan smärta. Och så värker det ständigt.. Stackarn! Tur att det finns tandläkare som kan fixa sånt, så han slipper det! Synd att en ny tand skulle börja spöka.. Nu när han har semester och allting!

3 kommentarer:

  1. Jag tycker du ska måla bron med en figur och så ett träd eller ngt med tex mumin mamman och pappan under, och sen en "gruppbild" med många av dom andra samlade på ett eller annat sätt! Men lova att du målar minst EN av mumintrollen åtminstonne! :-)
    /Ida

    SvaraRadera
  2. Hittade denna sidan, med massa Mumin saker!

    http://www.dunderbutiken.se/se/grp/mumin.php

    Här kan du ju hitta bra bilder att måla av och kanske egna ideer på annat man kan pyssla och bygga och s! Du som är så duktig på att sy! Kram
    /Ida

    SvaraRadera
  3. Verkligen en smart idée!!! Det ska jag ta och göra. TACK!! Kram

    SvaraRadera

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.