Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

25 augusti 2010

Då var man hemma igen.


Det blev en resa in till förlossningen. De blev oroliga när jag ringde och förklarade nattens och morgonens händelse. Och det är ju typiskt. Att när vi kom in så avtog värkarna lagom till de skulle övervaka dem. Men det var ju bra. Men en undersökning visade att min livmoderhalstapp har kortats av 1 cm. Så jag skulle höra av mig igen om värkarna skulle komma igång igen och bli lika regelbundna. De ansåg att jag inte behövde någon medicin idag för att häva värkarna. Men att jag skulle ta det extra lugnt och vila så mycket jag kan. Fick iallafall ligga kvar i några timmar under observation. Och jag fick bara två starka värkar. Men de sa att jag möjligen kände mig mer bekväm av att åka hem. Och återkomma om det satte igång igen. Så nu är jag hemma igen, och ska strax gå och lägga mig en stund och vila. Är proppmätt också. Vi lunchade i Eksjö på en pizzeria. Jätte gott var det. Jag orkade bara att äta halva pizzan. Så jag fick en kartong att ta hem resten i. Så nu har jag kvällsmat också. Vi får hålla tummarna att värkarna inte sätter igång fler gånger i dag eller i natt. Orkar inte ha fler värkar nu på ett tag! Godnatt/godmiddag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.