Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

26 augusti 2010

läggdags..

Vilken trevlig kväll. Nu har jag hjälpt vännen Marica med design och lite i hennes nya blogg, och det var kul att höra att hon blev supernöjd! Så nu kan jag nog somna gott i kväll, med vetskapen av att jag gjort någon glad! Kanske att jag tar något och äter eller dricker innan jag hoppar i sängen.. Men lämnar datorn det ska jag göra nu iallafall.. Utan några undantag. Jabba´dabba´dooo!!

Imorgon är det dags för ultraljudet. Då får vi svaret på om Rasmus växer som han ska, och om blod/syre tillförseln mellan honom och moderkakan är okej. Visar det sig att han växer dåligt pga moderkakan inte förser honom tillräckligt med syre eller blod, så är det stor risk att de sätter igång förlossningen tidigare... Ska även få veta hur mycket han väger just nu, men också hans beräknade födelsevikt! Så känslorna inför imorgon är orolig, nervös, lycklig och nyfiken.. Blandade känslor helt enkelt.. Fasar det värsta, hoppas på det bästa!! Vad mer kan lilla jag göra egentligen?? Slappna av och inte oroa mig?? Okej... Ska försöka.. Först och främst ska jag försöka få sömn i natt..! Sov som en gris i natt faktiskt.. Slapp värkar och elände.. Hoppas denna natten är lika snäll.

Idag så ringde jag även och bytte Mödravårdcentral. Så nu har jag ny barnmorska, som verkade i telefonen, vara mycket trevligare än min förra. Så härdanefter så ska jag gå hos Ann Holmsten, i Eksjö. Fick tid för inskrivning där, den 9 september kl 11:15. Ska bli kul att få träffa henne!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.