Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

30 augusti 2010

Förlossningsbrev...

Ja då har man blivit informerad om att det snart är dags för att skriva sig ett förlossningsbrev.. Eller förlossningsplan? Hm.. Vad det än heter, så låter det ju iallafall som en väldigt bra idee. Men jag har inte alls haft några större tankar kring förlossningen, så jag har ingen aning om hur jag skulle vilja ha min förlossning.. Lagom snabb och lagom smärtsam? Läste lite på en sida om exempel på förlossningsbrev, och frågorna gjorde mig mer förvirrad än klokare..! Som ex. "Vilken ställning vill du föda i? Är du orolig för att spricka? Vad vill du ha för smärtlindring? Vad vill du ha för smärtlindring om du spricker? Barnmorskan - accepterar du studenter, praktikanter och manliga? Vad vill du ha som förberedelse inför förlossningen?". Snacka om att bli förvirrad.. Jag har inte alls tänkt någon tanke på det.. Men då vet jag ju vad mina tankar ska kretsa kring, nu de närmsta dagarna.. Får väl sätta mig ner i morgon och börja skriva lite grann.. Och hur det blir..

Nu ska jag gå ifrån datorn iallafall, och slå en pling till mamma.

6 kommentarer:

  1. Jag var öppen för förslag när det gällde smärtstillande men talade om vad jag absolut inte ville ha!!! Ställning är svårt, det blir som det blir....så blev det för mig :P

    SvaraRadera
  2. Tack. Jag har faktiskt funderat lite på det där med smärtlindringen, men det är också det enda.. Och det är att jag absolut inte vill ha ryggmärgsbedövning!! :)

    SvaraRadera
  3. Okej...jag ville inte ha en massa nålar på mig i alla fall :P jaså hur kommer det sig då? För mig hjälpte det massor!!!

    SvaraRadera
  4. Jag verkligen avskyr nålar. Och jag tar hellre och står ut med smärtan från förlossningen av min son, än att svimma av tanken på att få en lååång nål i ryggen och sen ha en slang i hängandes från ryggen.. Så jag ska endast ha lustgas och massage typ.. Men skulle ett kejsarsnitt bli aktuellt av någon anledning, så får de givetvis ge mig ryggmärgsbedövning om det behövs.. Men jag vill gärna känna av smärtan och känna när jag förlöser mitt barn! Men men, det kan ju ändras när jag väl ligger/sitter/står där och upplever de värsta värkarna :)

    Jo de säger att det ska göra stor nytta. Men en del säger också att de tappar all känsel och kontroll pga ryggmärgsbedövningen. Och kan inte kontrollera och känna värkarna, så barnmorskorna måste berätta när det kommer en värk, och när man ska krysta.. Så vill jag inte ha det, jag vill krysta när jag känner en värk. Det minskar också risken för sprickor..

    SvaraRadera
  5. Jo man vet ju inte hur man känner när det väl är dags...du kanske känner att du vill ha ryggmärgsbedövning när du väl är där ändå...det vet man ju inte förrän det är dags liksom....

    Jag kunde ha kontroll i alla fall :) .... Jag kände värkarna fast gubben men berättade när det var på gång men jag kände värkar.... Jag sprack inget.... :)

    SvaraRadera
  6. Okej med det var ju skönt att du inte sprack. Nä man vet ju inte förrän man är där.. Men jag är så himla rädd för nålar!! :S

    SvaraRadera

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.