Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

1 oktober 2010

Inlagd på förlossningen.


Ja i natt så startade värkarna och på morgonen så fick vi åka in till förlossningen för kontroll. Och CTG visade täta regelbundna värkar och det fick dem att besluta sig för att ge mig medicin som skulle stoppa värkarna. Men nu så har de kommit tillbaka igen. Dock inte lika täta. Men de ansåg att jag behövdes läggas in och stanna kvar här ifall de blir täta och regelbundna igen. Fick göra en tillväxtkontroll också för att se hur stor bebisen är om han skulle klara av att födas idag. Och han hade verkligen växt till sig. Dagens viktuppskattning mättes till att han idag väger omkring 2700gram. Vilket betyder att han är stor nog för att klara både ett vändningsförsök och att födas, om det skulle gå igång igen. Så nu är det bara att vänta och se hur det vill till sig. Vad han där inne i magen har tänkt sig ska hända idag. Ont har jag iallafall och det får en verkligen att känna att man lever. Nu ska jag ta och vila en stund. Hoppas att halsbrännan tillåter det utan att besvära mig i onödan!

Ps. Jag avgör själv precis vad jag väljer att skriva och dela med mig av. Och det kan ingen annan påverka överhuvudtaget!!

2 kommentarer:

  1. Ojoj:) Då får vi se om den lille plutten tittar ut snart då:) Kram Katrine

    SvaraRadera
  2. 2700gram är en super bra vikt! Min Charlie vägde ju 2905g i vecka 35+2 när han tittade ut och jag fick ju föda i Eksjö och allt gick jätte bra. Så jag tror din Rasmus kommer klara sig galant om han väljer att titta ut. Jag håller mina tummar att allt kommer gå bra, antingen nu eller en annan dag.

    Kram /Rebecka i föräldrargruppen men fick stanna hemma i sängen ;)

    SvaraRadera

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.