Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

5 november 2010

Mammas stora pojke!


Hemma ifrån BVC. Och lillprinsen hade både växt och gått upp i vikt. Hela 11 dagar gammal är han idag. Helt otroligt vad tiden har gått fort!

Och dagens resultat är:
> Vikt: 3195 gram.
> Längd: 48 cm.
> Huvudmått: 35 cm.

Har även varit och köpt en bröstpump på apoteket.. Fick först låna en av min fantastiska svägerska, men olyckligtvis så funkade inte den på mina bröst. Vilket var väldigt tråkigt faktiskt. Så nu köpte vi en likadan pump som jag använde dagligen när jag låg på BB. Och det vet jag fungerar på mig. Synd att inte alla pumpar fungerar på alla människor. Var även och hälsade på uppe på BB idag. Blev då tipsad om att de fanns på apoteket ett preparat som man gav bebisar i form av droppar vid kolik och magknip. Och stackars lille Rasmusen har ju fått magknip så det är att hålla tummarna på att dessa dropparna hjälper så att han slipper att ha så ont i magen!

Har nyligen ätit lunch. Och det blev pannkakor idag. Så nu ligger gubben och vilar efter maten. Förstår om han är trött då Rasmus hade ont i magen i natt så Johan fick gå runt med honom i famnen tills magknipet släppte. Men det gjorde ju att han inte fick sin sömn i natt. Hoppas det hjälper med lite sömn nu istället. Så nu ligger båda mina pojkar och sover middag, och jag tittar på tv litegrann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.