Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

5 december 2010

en grej jag hittade..

När fick du reda på att du var gravid? 26 februari 2010
Blev det en chock? Lite
Hur gammal var du? 20
Hade du mycket halsbränna? Ja från v30
Spydde du mycket? Ja, dagligen från vecka 6-22
Var det någon favoriträtt som ändrades? Hm.. minns inte! började äta det mesta under graviditeten
Hade du mycket foglossning? Ja, det hade jag. från ca v20 och fram till ryggmärgsbedövningen lades vid snittet.
Hade du sammandragningar? Ja, efter vecka 30 började de sätta igång.
Ditt sf mått som störst? 35cm
Har du fått bristningar? Några högt upp på magen.
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Jag trodde att det var en flicka, tills vi fick veta att det var en pojke.
Vad hoppades du på? En flicka tror jag. Men jag tänkte lika mycket på en pojke.
Hade du mycket vätska i kroppen? Ja det hade jag
Hur mycket gick du upp i vikt? totalt 25kg
Hur ser du på graviditeten idag? trots besvären jag hade så skulle jag absolut göra om det flera gånger.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? en vanlig, med lustgas som bedövning.
Gick du över tiden? nej
När började din förlossning? kl 08:35 ungefär
Hur lång tid tog det? Ca 40 minuter från att de la snittet tills jag var i hop sydd.
Hur mycket var du öppen när ni kom in? Ingenting
Vad tyckte du var jobbigast? när de satte dit katetern
Var du rädd för något? ja, spinalbedövningen, nålen till den.
Grät du? nej, inte förrän han var född
Skrek du? nej
Tog du nått smärtstillande? jag blev tvungen att få spinalbedövning
Blev du sydd? självklart :) det ska ju synas vart han kom ifrån...
Dragen med sugklocka? nej
Hur många var inne i förlossningsrummet? inte många, men inne på operationen var det fler än 10 stycken.
Hade du någon nära med dig? barnets far
Hur stor var bebisen? 3430gram, 47cm lång, huvudomfång 34cm
Blev det en pojke eller flicka? pojke
Vad fick den heta? Rasmus
Hur ser du på förlossningen idag? Otroligt bra! Skulle gärna föda med kejsarsnitt igen.
Var allting värt det? Ja, det var det absolut!
Ammar du? Ja, men bara halvtid.
Hur gammal är bebisen nu? Imorgon är han 6 veckor.
När kommer nästa barn? Haha det vet jag inte.. Den måste bli gjort först! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.