Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

22 december 2010

Sista arbetsdagen..


så imorgon blir det julklappshandlande i Tranås. Gubben tog ledigt imorgon så vi kunde få allt klart innan jul. Det är ju trots allt bara dagar kvar nu.. 2 och 3 dagar kvar till julfirande. Längtar till lördag då jag ska åka till mamma nere i Karlskrona och fira jul med min familj. Men jag längtar också till Julafton till julmaten. Till prinskorv och rödbetssallad. Och på juldagen blir det likadant fast då också kroppkakor och Ris ala Malta med saftsås!! Åh vad gott.

Nu börjar det ljusna ute, Rasmus sover i famnen på mig och jag funderar på att gå till affären och apoteket. Men ska låta Rasmus sova ut nu, då han väckte mig kl 04:30 och har varit ledsen sen dess pga matsmältningsproblemen. Så det är skönt för honom att äntligen kunna sova till slut så hans kropp slappnar av, så han kan bajsa utan att behöva kämpa med det. Han får Lactulos i varje flaska, minifom magdroppar innan varje måltid och Semper magdroppar en gång om dagen. Och ingen ersättning är bra. Har testat Semper1, Semper1 Lemolac och NAN1. Använder flaskor med ventiler så de kommer in luft i flaskan under tiden som han äter, så han sväljer knappt någon luft alls! Men han kräks ofta, direkt efter varje måltid och även timmar efter måltiderna. Han äter nu 90-150ml var 3e timma. Lagar alltid till 150ml men nu de senaste veckan, 10 dagarna, så har han aldrig ätit 150ml på ett mål. Men lagar till så mycket ifall det skulle andra sig. Men han går upp i vikt iallafall. 300-400gram i veckan. Vilket var jätte bra tyckte BVC. I måndags så vägde vi honom på BVC med kläder och blöjan, och då vägde han 5014gram. Och i torsdags på BVC vägde han utan kläder och blöja, 4650gram. Men han är fortfarande 55,5 cm. Så under de 4 dagarna så hade han inte växt. Annars så har han växt ungefär 1 cm på 5-7 dagar, sen han föddes. Men huvudsaken är att han följer sin kurva. En 25 januari ska han på sitt 3 månadsbesök och få sin vaccineringsspruta. Så jag och Rasmus stannar nere i Karlskrona till den 23e januari. Vi längtar!! Rasmus är efterlängtad. Allra mest av moster Ida som inte kunde träffa honom när vi var nere i november. Men alla ser fram emot att få träffa honom igen. Mormor saknar honom jätte mycket! Och vi längtar och saknar alla också.

1 kommentar:

  1. Precis sån var Charlie innan vi fick testa mjölkfri ersättning - pepticate! Nu är han så nöjd och inga magknip alls. Be att få träffa läkare som kan skriva ut det på recept till er, då kostar 12 förpackningar a 450g bara 120 kr :) värt att testa iaf...

    SvaraRadera

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.