Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

14 december 2010

Vi önskar oss verkligen en BABYVAKT!!


Då Rasmus bara vill ligga på mage när han sover i egen säng eller själv överhuvudtaget så är jag alltid orolig över att han ska sluta andas genom att vända ansiktet neråt. Därför står en sån här BABYVAKT allra högst upp på våran önskelista. Behöver inte vara just denna som är på bilden. Bara den fungerar bra och ljudet är jätte bra så får den se ut hur som helst. Funktionen och kvaliteten är VIKTIGAST. För att jag ska våga gå ifrån honom när han sover, så behövs en sån här. Vill kunna höra honom andas och snarka utan att behöva vara i samma rum som honom. Kunna gå ner i bl.a. tvättstugan och i pannrummet UTAN att oroa ihjäl mig att Rasmus ska få ett andningsuppehåll UTAN att jag märker det. Rasmus är mitt allt. Mitt liv. Utan honom är jag ingenting! Jag älskar min Rasmus mest av hela mitt hjärta för alltid <3

2 kommentarer:

  1. varför försöker du inte lära honom ligga på rygg för min bvc sköterska sa till mig att de ska ligga på rygg för att vila ryggen få sträcka sig på ett annat sätt och ser för att de inte ska få huvudet neråt å sluta andas och får han huvudet ner i kudden så hör du ju inte de för då har han ansiktet ner å kudden dempar ljudet då ska du ha en så du kan se bild på.. säger inte de för att vara elak utan tänker mer på ert bästa....

    SvaraRadera
  2. Alla "regler" hur barn får ligga och inte ändras hela tiden, ett tag fick dom inte ligga på rygg om dom skulle kräkas och svälja ner kräket i lungorna. Sen var det att dom inte fick ligga på mage för kvävningsrisken. Men jag tycker att det är upp till var och en hur man lägger sin bebis. Och vill rasmus ligga på mage så lägg han på mage, men håll god uppsikt. Och det vet jag ju att du gör. Man känner sitt eget barn bäst. Kanske inte trivs på rygg? Tänk om någon skulle tvinga dig att ligga på ett sätt som du inte trivs i när du ska sova. Fy..

    SvaraRadera

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.