Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

14 februari 2011

Alla Hjärtans Dag

Idag ska vi gå in till stan för att uträtta några ärenden. Men när vet jag inte, det avgör Rasmus, som sover just nu.. Får se när han vill vakna. Han somnade om för typ en timme sen. Ändå så sov han från klockan 23 till 08 då han vaknade för att äta. Sen somnade han om, för att sedan vakna igen vid klockan 10. Då var han jätte pigg och glad. Sen blev han grinig och ville han äta lite till för att sedan somna och sover fortfarande. Men det gör ingenting. Han sover när han är trött och vaken när han är utvilad. Undra om man kan få något när man har svårigheter med att somna? Innan jag blev gravid så fick jag ta sömntabletter för att kunna sova, men sömntabletter får man ju inte ta nu, men finns det något för in-somning.. Det borde det väl göra? Ska höra med BVC när vi ska dit nästa gång, om vad de har för råd. Det var ju typ bara för ett par veckor sen som Rasmus började att sova bra om nätterna. Innan, från att han föddes och fram till månadsskiftet så sov han om dagarna och var vaken om nätterna, men det sa de redan på BB att jag fick vänja mig vid. Att det tog minst 3 månader innan de ändrade dygnsrytm, om de hade sen tiden i magen, en vana att sova dagtid och vara vaken nattetid. Och varje gång på BVC så frågade jag när han skulle börja att sova om nätterna, istället för att skrika eller bara vara pigg om nätterna.. Men fick alltid som svar ut sånt var normalt och bara att acceptera. Att rutiner kunde ett barn inte få förrän de var ca 5 månader, då de inte hade någon tidsperspektiv. Men det tycker jag att Rasmus har nu. Han sover nu om nätterna och är vaken på dagarna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.