Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

14 februari 2011

Könsdiskriminering. Skäms på er!!

Jag ska nog ringa till BVC idag och höra med dem. Det är ju inte förrän nästa vecka som vi ska dit. Kanske kan få en ny tid redan denna veckan om jag har tur.

Ska även fundera ut hur våran dag ska se ut, det är ut trots allt Rasmus allra första Alla hjärtans dag! Och det tycker jag känns speciellt. Oavsett vad andra tycker om denna dagen.. Och dess innebörd. Rasmus är mitt allt, min son och min älskling - mannen i mitt liv. Oavsett om han är klädd i rosa, röda, gula, blåa, gröna, bruna, svarta, gråa, beige, turkosa, vita, orange, randiga, rutiga eller prickiga kläder på sig. FÄRGEN PÅ KLÄDERNA HAR INGEN SOM HELST BETYDELSE PÅ KÖNET. ALLA MÄNNISKOR, VUXNA SOM BARN, HAR RÄTT ATT FÅ ANVÄNDA ALLA FÄRGKARTANS NYANSER PÅ SINA KLÄDER. Tycker synd om de som inte vågar att klä sina barn i färger som ansers vara könsbestämda, som rosa och blått. Vilket kön har barn i gröna eller gula kläder egentligen? Vem har bestämt att de kan passa lika bra på båda könen, men inte rosa och blått? Klänningar är väl istället ansedda till flickor och slips till pojkar! Men inte färger. Våga utmana de köns-diskriminerade människorna och barnsliga reglerna, och klä era barn i vilka färger som helst!! Skäms på er som tycker att det är fel att klä en pojke i hel rosa kläder. I såfall så borde det vara fel att klä en flicka i en blå klänning t.ex! Usch för personer som inte vågar ha egna stilar. Jag personligen älskar färgen rosa, och därför klär jag min son i rosa, men det betyder inte att jag önskar att han vore en flicka. För en färg ska inte ange könet. Gillar man en färg så gör man. Take it or not!

2 kommentarer:

  1. håller med dig.. fattar inte vad de är med folket i dag.. precis som du säger varför ska då tjejer ha blå kläningar då eller svarta eller gröna?? då kan dom ju hålla sig till rosa och röda då. :@ blir så förbanad på folk som håller på så.. jävla ufon säger jag bara.. bara för jag hade en röd mössa

    SvaraRadera
  2. jo bara för jag hade en röd mössa på min son så trodde folk direkt han va en tjej ??? hallå eller shit säger jag bara

    SvaraRadera

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.