Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

19 februari 2011

Invigningen

Ja, här är bilden som jag nämnde i förra inlägget, om när Rasmus provsatt i sin matstol för första gången Och som ni ser så gillade han det. Ska bli spännande att se vad han tycker om att börja äta gröt och pureer. Nästa vecka ska vi förmodligen börja. Men först 4 månaders kontrollen på BVC på torsdag. Ska bli kul och se hur hans kurva kommer att se ut denna gången, hur mycket han har växt och gått upp i vikt. Och att träffa den nya sköterskan. Vet fortfarande inte vad hon heter hmm men det gör besöket ännu mer spännande. Få se vad hon tycker och tänker om Rasmus och vad hon kan komma med för tips och råd om närmsta tiden framöver. Och på söndag så ska vi åka ut till Marica och hälsa på gene och hennes dotter Felicia, (som föddes ca 3 månader för tidigt och bara 3 dagar efter Rasmus) och ta en kaffe. Det ska bli jätte roligt, för det var några veckor sen sist nu. Hon växer jätte fort lilla Flisan. Tror inte det dröjer många månader innan hon börjar komma ifatt Rasmus och den "normala" 4 månaders kurvan. Det är iallafall jätte kul att se att hon växer och mår bra. En riktig liten kämpe är vad hon är. Ska se om jag vågar hålla i henne också. Hehe sist vågade jag inte för att hon var så liten jämfört med Rasmus, ändå så var hon lika stor som Rasmus var när han föddes. Men man blir väl kanske sån? De ser ju så ömtåliga ut hihi :) men ändå världens sötaste!! När vi flyttat så är det gångavstånd mellan oss, så då är inte kaffe/mammaträffar inte långt borta :)

Nej nu ska jag somna om igen. Vaknade när Rasmus skulle äta och när han var klar och hade somnat om, så passade jag på..

1 kommentar:

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.