Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

17 april 2011

Привет

Ja, vi har alltså haft besök av Ryska Örlogsfartyg här i Karlskrona nu i veckan. 11-14 april för att vara exakt. Mycket trevligt tycker jag, då jag fick träffa några av de ryska marinsoldaterna. Väldigt glada och trevliga killar. Jag fick t o m en gåva av dem, fråga mig inte varför, för jag blev själv väldigt chockad! MEN det är en hemlighet. Eftersom de säkerligen inte få ge bort såna saker.. Fick nämligen en Sovjetiskt slipsnål, som en av killarna tog från sin slips. Väldigt gulligt av honom måste jag säga.. Och på tal om något annat gulligt. De ville fortsätta hålla kontakten med mig.. Så en av dem pratar jag med på Skype och det är jätte roligt. Kul att få chansen att lära sig ett nytt språk. Och han försöker att lära sig svenska också, vilket jag tycker borde vara kul för honom. Ryska är faktiskt inte så svårt som det låter. När man väl har lärt sig några ord så går det förundransvärt bra, att både läsa, skriva, höra och uttala. Att uttala och att läsa har jag nog lättast för.. Att skriva och höra är lite ovant ännu, men det blir säkert bättre snart, efter lite övning. Men hur som helst så är det väldigt kul att få lära känna och ha kontakt med folk från andra länder också, än bara Sverige. Så istället som förr, då man brevväxlade till "faddrar" och "brevkompisar" ifrån andra länder, så använder jag Skype istället.. Billigare än frimärken haha!


Jag har fått veta att jag ska få börja på en ny medicin inom kort, och ska hädanefter gå på kontroller en gång i veckan i några månader framöver. Ska även få göra EKG pga lågt blodtryck, hjärtklappningar och andningsuppehälle. Får hoppas att allt ser bra ut. Var och gjorde några små tester i torsdags. Hon hade då väldigt svårt att hitta något blodtryck på mig, men efter 5:e försöket så hittade hon det; 70/80 låg det på. Det gjorde henne fundersam och orolig - men sa att det förklarade varför det var så svårt att hitta något på vanligt sätt. Hon gick och kollade i datorn för att se tidigare undersökningar.. Och enligt journalerna som hon fick fram så hade jag inte gjort något EKG sen i december 2005 och januari 2006. Och då ansåg hon att jag skulle göra det så fort som möjligt, så nästa vecka blir det trodde hon. Och det känns väldigt bra tycker jag!

Хорошо провести время! До свидания :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.